>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ağır Mineraller JLJ610 Seçmeli Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Şerafeddin ÇAKIR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri kavramış ve yapacak durumda olacaktır: 1- Ağır minerallerin mineralojik özellikleri 2- Arazide ağır mineral çalışması 3- Mikroskop altında ağır minerallerin tanınması 4- Laboratuvar verilerinin değerlendirilmesi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük Orta   Düşük Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sedimantoloji

Dersin İçeriği

Ağır minerallerin genel özellikleri, ağır mineral sıvıları, ağır mineral örnekleme yöntemleri, ağır minerallerin optik özellikleri, Ağır mineral analizlerinin değerlendirilmesi, ağır minerallerin kaynak kayaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ağır mineraller ve özellikleri
2) Ağır minerallerin oluşum mekanizması
3) Ağır mineralli kayaçlar
4) Ağır mineral örnek alma yöntemleri
5) Ağır mineral örnek alım yöntemleri
6) Ağır mineral sıvıları
7) Ağır mineral örneklerinin ayırma yöntemleri
8) Arasınav
9) Ağır mineral örneklerinin ayırma yöntemleri
10) Ağır mineral örneklerinin ayırma yöntemleri
11) Ağır minerallerin optik özellikleri
12) Ağır minerallerin optik özellikleri
13) Ağır mineral analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
14) Ağır mineral analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
15) Ağır minerallerin kaynak kayalarının belirlenmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çopuroğlu, İ., 1995. Ağır Mineral analiz yöntemleri. Niğde Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Müh. Bölümü yayın no: 14. Niğde.
2- Çopuroğlu, İ., 1995. Heavy mineral analysis methods. Niğde University Engineering Faculty, Publication of Geological Engineering. Publication no: 14. Niğde.
3- Aykol, A., Gültekin, A.H., 1992. Plaser Yataklar. İTÜ. Yayın No: 35. istanbul.
4- Aykol, A., Gültekin, A.H., 1992. Placer deposits. İTÜ. publication No: 35. istanbul.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte