>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Yapısal Jeoloji JLJ601 Zorunlu Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Ercan SANĞU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kuvvet ve gerilme; şekil değiştirme; gerilme-şekil değiştirme ilişkilerini öğreneceklerdir
2) Fayların oluşum mekanizmaları ve kinematik anlamlarını öğreneceklerdir
3) Faylarda kayma düzlemleri üzerindeki kinematik belirteçlerini öğreneceklerdir
4) Jeolojik yapıların modellenmesini öğreneceklerdir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Orta Düşük                            
2 Yüksek   Orta Düşük                            
3 Yüksek   Orta Düşük                            
4 Yüksek   Orta Düşük                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Genel tanımlar ve açıklamalar; Kuvvet ve gerilme; şekil değiştirme; gerilme-şekil değiştirme ilişkileri; Faylar, kırıklar ve çatlaklar; Fayların oluşum mekanizmaları ve kinematik anlamları; Normal fayların oluşum mekanizmaları ve modelleri; Bindirme fayların oluşum mekanizmaları ve modelleri; Doğrultu atımlı fayların oluşum mekanizmaları ve modelleri; Kıvrımlar ve kıvrımlanmanın oluşum mekaniği; Deforme kayaçlarda Klivaj, foliasyon ve lineasyonlar; Faylarda kayma düzlemleri üzerindeki kinematik belirteçler; Stereografik Analizler; Enine kesitler; Yapısal sitillerin sismik ifadesi; Jeolojik yapıların modellenmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Structural Geology, Haakon Fossen

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte