>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Kütle Aktarımı MKM609 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nilüfer HİLMİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Aktarım olayları içinde kütle aktarımının önemini açıklar
2) Difüzyon modellerini geliştirir
3) Çok bileşenli sistemlerde kütle aktarımını açıklar
4) Çok boyutlu kütle aktarımını açıklar
5) Kimyasal reaksiyonlu kütle aktarımını açıklar
6) Yatışkın olmayan durumda kütle aktarımını açıklar
7) Kütle aktarımının gerçekleştiği sistemlerin modelini geliştirir
8) Konvektif kütle aktarımını ve kütle aktarım katsayılarını tanımlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Orta   Orta
2 Orta   Orta
3 Orta   Orta
4 Orta   Orta
5 Orta   Orta
6 Orta   Orta
7 Orta   Orta
8 Orta   Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

MKM301 Kütle Aktarımı

Dersin İçeriği

Aktarım olayları benzerlik ve farkları, kütle aktarımı temellleri, farklı sistemlerde difüzyon, kütle aktarım modelleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Aktarım olayları kanunları
2) Kütle aktarımının temelleri
3) Çok bileşenli sistemlerde difüzyon katsayıları
4) Katılarda kütle aktarımı
5) Mikroölçek kütle aktarımı
6) Basit difüzyon modelleri
7) Heterogen kimyasal reaksiyonlu kütle aktarımı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Homogen kimyasal reaksiyonlu kütleaktarımı
10) Yatışkın olmayan durumda kütle aktarımı
11) Çok boyutlu kütle aktarımı
12) Konvektif kütle transferi
13) Süreklilik eşitliğinin türetilmesi
14) Süreklilik eşitliğinin kullanılması
15) Kütle aktarımındaki boyutsuz grupların incelenmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bird R.B., Stewart W:E., Lightfoot E. N., Transport Phenomena, 2nd edition, Wiley, 2007
2- Geankoplis C.J., Transport Processes and Separation Process Principles, 4th edition, Prentice Hall, 2003
3- Thomson, W.J., Introduction to transport phenomena, Prentice Hall, 2000

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

4

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte