>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sürekli Mıknatıslı Servomotorlar MKT604 Seçmeli Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Metin AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sürekli mıknatıslı motor çeşitlerini tanımlar.
2) Sürekli mıknatıs çeşitlerini ve kullanılan malzemeleri tanır.
3) Sürekli mıknatıslı motor tasarımında kullamılan yazılımları kullanır.
4) Sürekli mıknatıslı servomotor analizinde kullanılan sonlu elemanlar yöntemini tanır.
5) Sürekli mıknatıslı servomotor modellemesi ve simülasyonunu özümser.
6) Sürekli mıknatıslı servomotorların endüstride hangi sorunlara çözüm getirdiğini ve nerelerde kullanıldığını belirtir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4
Öğrenme Kazanımları
1     Orta  
2        
3     Orta  
4        
5        
6        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

MKT 308 elektrikle tahrik

Dersin İçeriği

Bu derste temel prensipler, servomotor yapısı ve çeşitleri, kullanılan malzemeler, matematiksel modeli, servomotor simülasyonu, FEA kullanılarak servomotor analizi, yapısal ve termal analiz, temel tasarım detayları ile ilgili kapsamlı bilgi verilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Elektrik motorlarına giriş ve sınıflandırma
2) Elektrik motorlarına giriş ve sınıflandırma
3) Senkron motor teorisi
4) Sürekli mıknatıslı senkron motor teorisi
5) Malzemeler
6) Magnets ve manyetik modelleme
7) Sürekli mıknatıslı senkron motor dinamik denklemleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sürekli mıknatıslı senkron motor simulasyonu (geçici durum)
10) Proje sunumları I
11) Servomotorlar sonlu elemanlar analizi (teori)
12) Servomotorların sonlu elemanlar analizi (pratik)
13) Sürekli mıknatıslı senkron motor kontrolü
14) Sürekli mıknatıslı senkron motor kontrolü
15) Uygulamalar için motor seçimi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hendershot, J.R., Miller, T.J.E.: Design of Brushless Permanent-Magnet Motors, Magna Physics & Oxford Science Publications, 1994
1- Hendershot, J.R., Miller, T.J.E.: Design of Brushless Permanent-Magnet Motors, Magna Physics & Oxford Science Publications, 1994

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Model Yapma
4) Benzetim
5) Laboratuvar/Çalıştay
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

20%

Ödev

4

60%

Proje

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte