>

Algoritma Tasarımında Yapılı Matrisler

Matematik

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Algoritma Tasarımında Yapılı Matrisler MAT601 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Arzu COŞKUN
Doç. Dr. Hülya KODAL SEVİNDİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yapılı (Toeplitz, Hankel, Cauchy, Pick, v.s.) matrisleri tanımlar.
2) Yer değiştirme dönüşümü ve yapılı matrisler için algoritma geliştirmede kullanımını ifade eder.
3) Hızlı matris çarpımı için teknikleri ve Toeplitz ve Toeplitz-benzeri lineer denklem sistemlerinin çözümlerinin hızlandırılması için yöntemleri sıralar.
4) Çeşitli yapılı matris sınıfları üzerinde böl-ve-yönet algoritmasının işleyişini açıklar.
5) Simetrik ve simetrik olmayan özdeğer problemleri ifade eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1              
2              
3              
4              
5              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Yapılı (Toeplitz, Hankel, Cauchy, Pick, v.s.) matrisler. Yapılı matrisler için algoritmalar. Yerdeğiştirme dönüşümü ve yapılı matrisler için algoritma geliştirmede kullanımı. Yapılı matris işlemlerinin polinom ve rasyonel interpolasyon ile bağlandırılması. Ters yerdeğiştirme operatorü. Hızlı matris çarpımı için teknikler. Toeplitz ve Toeplitz-benzeri lineer denklem sistemlerinin çözümlerinin hızlandırılması. Çeşitli yapılı matris sınıfları üzerinde böl-ve-yönet algoritmasının bir versiyonu. Simetrik ve simetrik olmayan özdeğer problemler. Simetrik üçlü bant özdeğer problemi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Diğer

1

5%

Ara Sınav

1

70%

Ödev

2

10%

Sunum/Seminer Hazırlama

3

15%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte