>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Etolojik Yöntemler BIO566 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Fevzi UÇKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hayvan davranışlarının kavramsal modelini açıklar
2) Konuların seçimi, Keşif gözlem, Araştırmanın tarifi, Araştırmanın tasarımını açıklar
3) Deneysel araştırma, veri toplama yöntemleri, veri toplama donanımını açıklar
4) İstatistiksel testin tanıtımı ve seçimi, parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel testler, çok değişkenli analizler, boyutsal yönelme ve zamanını açıklar
5) Döngüsel istatistikler ve boyutsal modellemeler, Sonuçların sunumu ve yorumunu açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1            
2            
3            
4            
5            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Hayvan davranışlarının kavramsal modeli, Konuların seçimi, Keşif gözlem, Araştırmanın tarifi, Araştırmanın tasarımı, Deneysel araştırma, Veri toplama yöntemleri, Veri toplama donanımı, İstatistiksel testin tanıtımı ve seçimi, Parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel testler, Çok değişkenli analizler, Boyutsal yönelme ve zaman: döngüsel istatistikler ve boyutsal modellemeler.Sonuçların sunumu ve yorumu.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hayvan davranışlarının kavramsal modeli
2) Hayvan davranışlarının kavramsal modeli
3) Konuların Seçimi
4) Keşif Gözlem
5) Araştırmanın Tarifi
6) Araştırmanın tasarımı
7) Deneysel Araştırma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Veri Toplama Donanımı
10) İstatiksel Testin Tanıtımı Ve Seçimi
11) Parametrik Ve Parametrik Olmayan İstatiksel Testler
12) Çok Değişkenli analizler
13) Boyutsal Yönelme Ve Zaman: Döngüsel İstatistikler Ve Boyutsal Modellemeler
14) Sonuçların Sunumu Ve Yorumu
15) Sonuçların Sunumu ve Yorumu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Philip N.Lehner, Handsbook Of Ethological Methods, Cambridge University, Second Edition, 1998
2- Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998
3- Tim Halliday, Animal Behaviour, Oklahoma University, 1990 John Alcock, Animal Behavior: An Evolutionary Approach, 7th edition, Sinauer Associates; 2001
4- Philip N.Lehner, Handsbook Of Ethological Methods, Cambridge University, Second Edition, 1998 - David Mcfarland, Animal Behaviour, Second Edition, Oxford University, 1985 - Tim Halliday, Animal Behaviour, Oklahoma University, 1990 - P.J.B. Slater, An Introduction to Ethology, Cambridge University, 1990 - John Alcock, Animal Behavior: An Evolutionary Approach, 7th edition, Sinauer Associates; 2001 - Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998
5- Philip N.Lehner, Handsbook Of Ethological Methods, Cambridge University, Second Edition, 1998 - David Mcfarland, Animal Behaviour, Second Edition, Oxford University, 1985 - Tim Halliday, Animal Behaviour, Oklahoma University, 1990 - P.J.B. Slater, An Introduction to Ethology, Cambridge University, 1990 - John Alcock, Animal Behavior: An Evolutionary Approach, 7th edition, Sinauer Associates; 2001 - Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998
6- - Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998
7- - Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998
8- - Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998
9- - Aubrey Manning, Marian Stamp Dawkins, An Introduction to Animal Behaviour, 5 edition, Cambridge University Press; 1998

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte