>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Moleküler Fizyoloji BIO513 Seçmeli Doktora 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Fevzi UÇKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Membrandaki taşıyıcıların moleküler yapısı, Membran reseptörlerinde fonksiyonel ve moleküler çeşitliliğini açıklar
2) Biyokimyasal ve hormonal haberleşmeyi açıklar
3) Hücre içi haberleşme ve implus iletiminin moleküler mekanizmalarını açıklar
4) Harketliliğin moleküler fizyolojisini (kas, sil, kamçı) açıklar
5) Bağışlığın moleküler işleyişi ve pıhtılaşmanın moleküler temellerini açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1            
2            
3            
4            
5            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Teaching molecular physiology

Haftalık Ders İzlencesi

1) Membrandaki taşıyıcıların moleküler yapısı.
2) Membrandaki taşıyıcıların moleküler yapısı.
3) Mebran reseptörlerinde fonksiyonel ve moleküler çeşitlilik.
4) Biyokimyasal haberleşme.
5) Hormonal haberleşme.
6) Hormonal haberleşme.
7) Hücre içi haberleşme.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İmpuls iletiminin moleküler mekanizmaları
10) Harekeliliğin moleküler fizyolojisi (kas, sil, kamçı).
11) Harekeliliğin moleküler fizyolojisi (kas, sil, kamçı).
12) Bağışıklığın moleküler işleyişi.
13) Pıhtılaşmanın moleküler temelleri.
14) Pıhtılaşmanın moleküler temelleri.
15) Pıhtılaşmanın moleküler temelleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

20%

Ödev

1

80%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte