>

Uygulamalı Oyun Teorisi ve Mekanizması Tasarımı

Bilişim Sistemleri Mühendisliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Uygulamalı Oyun Teorisi ve Mekanizması Tasarımı BTM605 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Adnan SONDAŞ
Öğr. Gör. Yavuz Selim FATİHOĞLU
Arş. Gör. M.M. Enes YURTSEVER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Oyun teorisi kavramlarını doğru bir şekilde kullanabilme
2) Stratejik etkileşimin var olduğu basit modeller kurabilme
3) Gerçek hayattaki durumlarla sınıfta görülen oyunlar arasında ilişkiyi kurabilme
4) Arzu edilen sosyal sonuçlara ulaşabilmek için oyunlarda basit değişiklikler önerebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1   Orta                      
2                          
3                          
4                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler. Nash dengesi. Baskın strateji dengesi. Statik oyunlar: Karma Stratejiler. Kolektif Oyunlar. Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi. Ardışık ve Statik Oyunlar. Strateji ve Oylama. Pazarlama. Piyasalar ve Rekabet.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

Var