>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dijital Çağda Halkla İlişkiler HIT106 Zorunlu Doktora 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci sanal ortamda halkla ilişkiler faaliyetlerinin neler olduğunu öğrenecektir.
2) Sanal ortamda halkla ilişkileri nasıl kullanabileceğini öğrenecektir.
3) Sosyal medyanın toplumsal etkileri konusunda fikir sahibi olacaktır.
4) Sosyal medyanın diğer mecralar karşısındaki yükselişinin nedenleri hakkında bir fikir sahibi olacaktır.
5) Sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından ne kadar önemli olduğu gerçeğini kavrayacaktır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta   Orta Yüksek
5 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere kurumların ve bireylerin dijital ortamda itibarlarının ve pazar paylarının korunmasında sosyal paydaşlarla nasıl etkili iletişim kurabileceğini öğretir. Halkla ilişkilerde metni yazarlığı, pazarlama planlama ve halkla ilişkiler analizleri içerir. Öğrenciler, nasıl basın bülteni yazabileceğini, tutundurma çalışmaları, iş ortamları, etkinlikler ve ürün lansmanı gibi konularında eğitim alır. Dersin içeriğinde, kurumsal web sitesi analizi, medya kampanyaları, sosyal ağlar ve e-ticaret oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dijital çağda halkla ilişkiler kavramı
2) Sosyal ağlar
3) Dijital basın bültenleri
4) Bloglar ve blogların halkla ilişkilere etkileri
5) Viral halkla ilişkiler
6) Twitter ve halkla ilişkilerde kullanımı
7) Sosyal medya ve sosyal etiketleme
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Elektronik kaynaklar
10) Dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi
11) Dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi
12) Dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi
13) Dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi
14) dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi
15) Dijital halkla ilişkiler uygulama örneklerinin analizi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte