>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim Çalışmalarında Yapay Zeka | HIT123 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 6 |
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
1) Yapay zeka kavramını tanımlar.
2) Yapay zekanın gelişimini açıklar.
3) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından büyük veri kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
4) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından chatbot kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
5) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından nesnelerin interneti kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
6) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından genişletilmiş gerçeklik kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
7) Kurumların ve markaların yapay zeka uzantılı iletişim çalışmalarını bilir ve değerlendirir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
6 | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
7 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Halkla İlişkiler Planlaması ve Yönetimi
Bu ders öğrencileri yapay zekanın iletişim alanında kullanımı hakkında bilgilendirmek üzere tasarlanmıştır. Bu çerçevede ders kapsamında, yapay zeka, büyük veri, chatbot, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, genişletilmiş gerçeklik gibi yapay zeka uzantılı teknolojilerin ve uygulamaların iletişim çalışmaları içerisinde yer alan halkla ilişkiler, reklamcılık, gazetecilik, sinema, televizyon gibi alanlarda kullanımı incelenecektir.
1- Bourne, C. (2019). AI cheerleaders: Public Relations, Neoliberalism and Artificial Intelligence. Public Relations Inquiry, 8(2), 109–125.
2- Coppin, B. (2004). Artificial Intelligence Illuminated. USA: Jones and Barlett Publishers.
3- Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2020). Halkla İlişkiler Perspektifiyle Yapay Zekâ. Turkish Studies- Social, 15(4), 2283-2300.
4- Sütçü, C. & Aytekin, Ç. (2018). Veri Bilimi. İstanbul: Paloma Yayıncılık.
5- Sucu, İ. (2019). Yapay Zekanın Toplum Üzerindeki Etkisi ve Yapay Zekâ (A.I.) Filmi Bağlamında Yapay Zekaya Bakış. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi,, 2 (2), 203-215.
6- Sucu, İ. & Ataman, E. (2020). Dijital Evrenin Yeni Dünyası Olarak Yapay Zeka Ve Her Filmi Üzerine Bir Çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4 (1), 40-52.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte