>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İletişim Çalışmalarında Yapay Zeka HIT123 Seçmeli Doktora 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yapay zeka kavramını tanımlar.
2) Yapay zekanın gelişimini açıklar.
3) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından büyük veri kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
4) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından chatbot kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
5) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından nesnelerin interneti kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
6) Yapay zeka teknolojileri ve uygulamalarından genişletilmiş gerçeklik kavramını ve iletişim alanındaki uygulamalarını bilir.
7) Kurumların ve markaların yapay zeka uzantılı iletişim çalışmalarını bilir ve değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
6 Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
7 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler Planlaması ve Yönetimi

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri yapay zekanın iletişim alanında kullanımı hakkında bilgilendirmek üzere tasarlanmıştır. Bu çerçevede ders kapsamında, yapay zeka, büyük veri, chatbot, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, genişletilmiş gerçeklik gibi yapay zeka uzantılı teknolojilerin ve uygulamaların iletişim çalışmaları içerisinde yer alan halkla ilişkiler, reklamcılık, gazetecilik, sinema, televizyon gibi alanlarda kullanımı incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yapay zeka kavramı ve tarihsel gelişimi
2) Büyük veri ve iletişim alanındaki uygulamaları
3) Chatbot ve iletişim alanındaki uygulamaları
4) Nesnelerin interneti ve iletişim alanındaki uygulamaları
5) Genişletilmiş gerçeklik teknolojisi ve iletişim alanındaki uygulamaları
6) Kurumların ve markaların yapay zeka uzantılı iletişim çalışmalarına yönelik örnek olay incelemeleri
7) Kurumların ve markaların yapay zeka uzantılı iletişim çalışmalarına yönelik örnek olay incelemeleri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bourne, C. (2019). AI cheerleaders: Public Relations, Neoliberalism and Artificial Intelligence. Public Relations Inquiry, 8(2), 109–125.
2- Coppin, B. (2004). Artificial Intelligence Illuminated. USA: Jones and Barlett Publishers.
3- Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2020). Halkla İlişkiler Perspektifiyle Yapay Zekâ. Turkish Studies- Social, 15(4), 2283-2300.
4- Sütçü, C. & Aytekin, Ç. (2018). Veri Bilimi. İstanbul: Paloma Yayıncılık.
5- Sucu, İ. (2019). Yapay Zekanın Toplum Üzerindeki Etkisi ve Yapay Zekâ (A.I.) Filmi Bağlamında Yapay Zekaya Bakış. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi,, 2 (2), 203-215.
6- Sucu, İ. & Ataman, E. (2020). Dijital Evrenin Yeni Dünyası Olarak Yapay Zeka Ve Her Filmi Üzerine Bir Çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4 (1), 40-52.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte