>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ürün ve Marka Yönetimi UPD106 Zorunlu Doktora 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ürün yönetimi hakkında bilgi sahibi olma
2) Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemi kavrar.
3) Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kuralları kavrar.
4) Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekilleri kavrar.
5) Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavrar.
6) Marka planlaması yapabilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Adaylar marka ve marka yönetimi, marka denkliği, marka denkliği unsurları, marka denkliğinin ölçümü, marka konumlandırması, marka değeri, marka denkliği ve unsurları(algılanan kalite, marka çağrışımı, marka farkındalığı, marka sadakati, marka kişiliği, imajı, marka stratejileri, marka iletişimi, marka yönetiminin örgütlendirilmesi, global marka ve markalama, konularla ilgili güncel marka örnekleri gibi konularda donanım sahibi olurlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ürün Tanımı, Ürün Bileşimi, Ürün Bileşiminin Çeşitendirilmesi, Ürün Farklılaştırılması
2) Yeni Ürün Kararları, Markanın tanımı, markanın işletme ve tükeciler için önemi, markanın tüketiciler tarafından değerlendirilmesi
3) Marka ismi, logosu, sloganı, sembolü
4) Markanın görsel unsurları(şekil, büyüklük, tat, doku, ses, yazı karakteri)
5) Marka denkliği, marka denkliği unsurları, diğer marka varlıkları, algılanan kalite
6) Marka denkliği(marka çağrışımı, marka farkındalığı)
7) Marka denkliği(marka sadakati)
8) Ara Sınav
9) Marka kişiliği
10) Marka kimliği ve marka imajı
11) Markanın konumlandırılması
12) Marka stratejileri
13) Marka iletişimi
14) Marka denkliğinin ölçümü ve marka yönetim sürecinin örgütlendirilmesi
15) Global marka
16) Final Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte