>

Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Yaklaşımı

Uluslararası İlişkiler

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Yaklaşımı ULI112 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Caner SANCAKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Güvenlik kavramını değerlendirir.
2) Uluslararası Güvenlik kavramını değerlendirir.
3) Uluslararası işbirliğinin küresel ve bölgesel ölçekte artırılması, ortaklığa, diyaloğa ve yumuşak güce dayalı güvenlik anlayışını analiz eder.
4) Kollektif savunma ve kriz yönetim operasyonlarına katkıda bulunulması (barışı koruma, insani yardım ve polis görevleri) konularını değerlendirir.
5) Sorunlu bölgelerde güncel güvenlik sorunlarının tespiti ve analizini yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Adaylar güvenlik olgusu,sorunlu bölgeler ve çatışma alanları konularında derinlemesine bilgilendirilirler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Amacı ve Hedefi
2) Güvenlik Kavramı
3) Realist Geleneğin Güvenlik Yaklaşımı
4) Liberal Kuram ve Güvenlik
5) Marksizm’de Güvenlik Anlayışı
6) Eleştirel ve Postmodern Kuramın Güvenlik Anlayışı
7) Güvenlik Alanında Yeni Yaklaşımlar
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Yeni Nesil Savaşlar ve Güvenlik & Siber Güvenlik
10) Uluslararası İlişkilerde Barış ve Güvenlik
11) ABD’nin Güvenlik Stratejisi
12) NATO ve Uluslararası Güvenlik
13) Rusya’nın Güvenlik Stratejisi
14) Çin’in Güvenlik Stratejisi
15) Avrupa Birliği’nin Güvenlik Stratejisi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte