>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Risk İletişimi Stratejileri | IBD101 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. İnci YAKUT
1) Sağlık, çevre ve afetle ilgili risk iletişimi politika, ilke ve programlarının saptanmasında teknik ve sosyo-kültürel yaklaşımları açıklar.
2) Risk iletişim kuramlarını sentezler.
3) Risk iletişiminde nitel araştırmalar yapar.
4) Risk iletişiminde nicel araştırmalar yapar.
5) Risk toplumunu irdeler.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Ders kapsamında risk ve risk iletişimi kavramları, risk teorileri, iletişim bilimi içinde risk iletişimi, sosyo-kültürel teoriler ve risk iletişimi stratejileri, teknik-bilimsel teoriler ve risk iletişimi stratejileri, risk yönetiminde risk iletişimi, sağlıkla ilgili-çevresel - teknolojik riskler ve iletişim, risk değerlendirme ve riskle ilgili toplumsal konularda uygulanan araştırma yöntemleri işlenecektir.
1- İnci Yakut, İletişim Bilimi Perspektifinden Risk İletişimi Stratejileri, 1. Baskı, Ankara: Umuttepe Yayınları, 2008.
2- İnci Yakut, Toplumun Deprem Tehlikesine Karşı Hazırlıklı Olmasında Risk Yönetimi ve Risk İletişiminin Rolü" Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi (KİLAD), Yıl:1 Sayı:1 Bahar 2002 s.109-126
3- İnci Yakut,Toplumun Deprem Tehlikesine Hazırlıklı Olması (Yerel Toplumsal Gruplarla Etkileşim), KOU Yay. No:150, 2004.
4- Stuart Allan, Media, Risk, and Science. Buckingham, UK: Open University Press, 2002.
5- K. Haddow and G. Haddow, Disaster Communications in a Changing Media World, Butterworth-Heinemann, 2008.
6- Kim Heldman and Vanina Mangano, PMI: Risk Management Professional, 2nd Edition, John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana, 2011.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte