>

Çevre Koşulları - Yerleşim Şemaları İlişkisi

Arkeoloji

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çevre Koşulları - Yerleşim Şemaları İlişkisi ARK135 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İklim verilerini değerlendirme
2) Yerleşim sistemlerinin analizi
3) Yerleşim sistemlerindeki değişimlerin analizi
4) Çevrenin yerleşim sistemlerine etkisinin analizi

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1     Düşük     Düşük      
2   Orta   Orta     Orta    
3         Orta     Yüksek  
4 Yüksek               Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste örnekler üzerinden eleştirel uygulamalar yaptırılacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Erlat, Ecmel 2012. İklim Sistemi ve İklim Değişmeleri (3. Baskı), Edebiyat Fakültesi Yayın no. 155. İzmir: Ege Üniversitesi.
2- Bintliff, J. L. ve W. van Zeist (eds.) 1982. Palaeoclimates, Palaeoenvironments and Human Communities in the Eastern Mediterranean Region in Later Prehistory. British Archaeological Report, International Series 133, Oxford: BAR.
3- Butzer, K. W. 1972. Environment and Archaeology. An Ecological Approach to Prehistory. London.
4- Brice, W. (ed.) 1978, The Environmental History of the Near East and Middle East Since the Last Ice Age. London.
5- Runcorn, S. K. ve J. C. Pecker (eds.) 1990. The Earth’s Climate and Variability of the Sun Over Recent Millennia.
6- Peiser, B.J., T. Palmer ve M.E. Bailey (eds.) 1998, Natural Catastrophes During Bronze Age Civilizations. Archaeological, Geological, Astronomical and Cultural Perspectives, British Archaeological Report, International Series 728, Oxford: BAR.
7- Wagstaff, J.M., 1985, The Evolution of Middle Eastern Landscapes: An Outline to A.D. 1840, London.
8- Dalfes, H.N., Kukla, G., Weiss, H. (eds.) 1997, Third Millennium BC Climate Change and Old World Collapse, Berlin, Heidelberg

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Örnek Olay
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte