>

Üretim, Ekonomi ve Devletleşme Süreci

Arkeoloji

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Üretim, Ekonomi ve Devletleşme Süreci ARK136 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayşe Tuba ÖKSE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Üretim ve devletleşmenin analizi ve sentezi
2) Üretim ve devletleşme sürecini yansıtan arkeolojik veriler
3) Etnoarkeolojik analiz
4) üretim ve devletleşme sürecinin alan analizlerinden okunması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük         Orta      
2   Orta     Orta     Yüksek  
3     Yüksek       Orta    
4       Düşük         Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu süreçlerin yansımaları toplumun örgütleniş biçimi ve düzeyi ile koşut olarak farklılık göstermekte ve bu bağlamda her bir toplumun kendi özelinde incelenmesini gerektirmektedir. Farklı dönemlerde farklı toplumların yapılanma, ekonomi ve devletleşme süreci, bu süreci yaratan iç ve dış dinamiklerin incelenmesi, toplumların karmaşıklaşma düzeyi ile gelişim süreçlerinin ilişkisi gibi konular tartışmaya açılacak ve bu konular arkeolojik örneklendirmeler üzerinden analiz edilecektir. Bu derste örnekler üzerinden eleştiri ve kuramsal proje oluşturma uygulamaları yaptırılacaktır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Algaze, G. (1993). The Uruk World System: The Dynamics of Expansion of Early Mesopotamian Civilization, University of Chicago Press, Chicago.
2- Moret, A. ve G. Davy 1970, From Tribe to Empire. Social Organization Among Primitives in the Ancient Near East. New York.
3- Postgate, J. N. 1992. Early Mesopotamia. Society and Economy at the Dawn of History. London, New York.
4- Klengel, H. ve J. Renger (eds.) 1999, Landwirtschaft im Alten Orient, Berliner Beitrage zum Vorderen Orient 18), Berlin: Reimer.
5- Diakonoff, I.M. (ed.) 1969, Ancient Mesopotamia: Social and Economic History, Moscow.
6- Lipinski, E. (ed.) 1979, State and Temple Economy in the Ancient Near East (OLA 6), Leuven.
7- Harmatta, J., Komoróczy, G. (eds.) 1976, Wirtschaft und Gesellschaft im Alten Vorderasien, Budapest.
8- Hudson, M. ve Levine, B.A. (eds.) 1999, Urbanization and Land Ownership in the Ancient Near East, Cambridge.
9- Jas, R.M. (ed.) 2000, Rainfall and Agriculture in Northern Mesopotamia (= NHAI MOS Studies 3), İstanbul, Leiden.
10- Wattenmaker, P., 1998, Household and State in Upper Mesopotamia. Specialized Economy and the Social Uses of Goods in an Early Complex Society, Washington and London.
11- Yakar, J., 2000, Ethnoarchaeology of Anatolia. Rural Socio-Economy in the Bronze and Iron Ages, Jerusalem.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte