>

Sahte Eserlerin Arkeometrik Yöntemlerle Belirlenmesi

Arkeoloji

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sahte Eserlerin Arkeometrik Yöntemlerle Belirlenmesi ARK154 Seçmeli Doktora 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Üftade MUŞKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Analitik yöntemlerle ilgili bilgi sahibi olur
2) Tahribatsız analitik yöntemleri öğrenir
3) Sahte eser mevzuatı ile ilgili bilgi sahibi olur
4) Sahte eserlerle ilişkili kimyasal ve fiziksel özellikler ilgili bilgi sahibi olur
5) Farklı hammadde özelliğine göre analitk yöntemlere karar vermeyi öğrenir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Arkeometri Analitik Yöntemler

Dersin İçeriği

Farklı ham malzeme ile üretilmiş arkeolojik buluntular ve bunlarla ilişkili analitik yöntemler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Analitik Yöntemler
2) Analitik Yöntemler
3) Tahribatsız Yöntemler
4) Arkeolojik malzeme grupları
5) Sahte Eser Nedir?
6) Sahte eserlerin kimyasal ve fiziksel özellikleri
7) Sahte eserlerin kimyasal ve fizksel özellikleri
8) ara sınav
9) Sahte eserlerin tesbiti
10) Sahte eserlerin tespiti
11) Proje sunum
12) Örnek Çalışmalar
13) Örnek Çalışmalar
14) Türkiye Eser Kaçakçılığı
15) Yurtdışındaki eserlerin geri alınmasında kullanılabilcek analitik yöntemler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Örnek Olay
4) Bireysel Çalışma
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte