>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişimin Ekonomi Politiği | GMC110 | Seçmeli | Doktora | 1 | Bahar | 7 |
Prof. Dr. Selma AKGÜL
Doç. Dr. Aslı EŞME
1) Basın işletmelerinin, örgütsel insan kaynakları yönetimi, finansmanı ve ürün özelliklerini tanımlar.
2) Basın işletmelerinde yönetim işlevlerini anlar ve örgütün çevre ile ilişkisini yorumlar.
3) Medya ekonomi politiğini tanımlar ve neo-liberal eğilimler ile ilişkilendirir.
4) Türkiye ve Dünyada Büyük Basın İşletmelerini listeler, birbirleri ile ilişkilerini karşılaştırır.
5) Küreselleşme kavramını tanımlar ve Türkiye medyasına etkilerini inceler.
6) Türkiye’deki medya endüstrisi alt sektörlerini sınıflandırır ve kritiğini yapar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | ||
2 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
3 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
4 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | |
5 | |||||||||||
6 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Medya ekonomisinin kuram ve bileşenlerini öğrenir. Global ekonomileri ve Türkiye ekonomisini anlar, analiz eder. Medya içerik üretim sürecinde teknolojinin rolünü kavrar. Global medya endüstrilerini ve aktörlerini tanır, analiz eder. Türkiye’de medya endüstrisini n işleyişini analiz eder. Türk medya endüstrisinde aktörleri tanır. Medya yapım ve yönetiminin unsurlarını öğrenir.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte