>

Ab'nin Üçüncü Ülkelerle Göç Diyaloğu

Göç Çalışmaları

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Ab'nin Üçüncü Ülkelerle Göç Diyaloğu GOC111 Seçmeli Doktora 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Pelin SÖNMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) teorik çerçeve- "göçün Avrupalılaşması" ve koşulsallık ilkesini öğrenir
2) AB'nin üçüncü ülkelerle göç diyalogunda etkin politikalarını analiz eder
3) AB'nin üçüncü ülkelerle göç diyalogunda etkin araçlar ve mekanizmaları inceler
4) Bölge analizi- etki analizleri yapar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

1980'li yıllardan bu yana AB kendi sınırları dahilinde ortak bir göç politikası oluşturma çabası yürütmekle birlikte üçüncü ülkelerle ilişkilerinde de özel bir diyalog inşa etmeye çalışmaktadır. Kısaca "göçün Avrupalılaşması" olarak tanımlanan bu süreçte, üçüncü ülkelerle göç üzerinden kurulmaya çalışılan bağ Avrupa Komşuluk Politikası gibi politikalarda, FRONTEX gibi kurumsal mekanizmalarda ve geri kabul antlaşmaları ya da hareketlilik ortaklığı anlaşmaları gibi araçlarda kendini oldukça somut bir biçimde göstermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) AB göç politikasına götüren yol- siyasi nedenler
2) AB göç politikasının yasal dayanakları- birincil hukuk kaynakları
3) AB’de Göç Politikasına İlişkin Girişimler I
4) AB'de göç politikasına ilişkin girişimler II
5) AB göç politikasındaki temel belirleyiciler ve uygulamalar I
6) AB göç politikasında temel belirleyiciler ve uygulamalar II
7) Göçün Avrupalılaşması ve koşulsallık ilkesi I
8) Göçün Avrupalılaşması ve koşulsallık ilkesi II
9) Vize sınavı
10) Bölge incelemesi- Afrika Karayip ve Pasifik ülkeleri ile AB diyalogu I
11) Bölge incelemesi- Afrika Karayip ve Pasifik ülkeleri ile AB diyalogu II
12) Bölgesel incelemeler- sunum
13) Bölgesel incelemeler- sunum
14) Bölgesel incelemeler- sunum
15) Bölgesel incelemeler- sunum
16) Bölgesel incelemer- sunum

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte