>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Güncel Televizyon Teorileri RTS105 Seçmeli Doktora 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sedat ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Genelde iletişim, özelde televizyon kuramlarını ve bunların toplumsal kuramlarıyla ilişkisini kavrayabilme
2) İletişim sürecinin tüm yönlerine hakim olabilme
3) Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle televizyon çalışmaları
4) Enformasyon toplumunda ve teknolojik gelişmelerde televizyon mecrasının bulunduğu yeri ve rolünü değerlendirebilme.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek Orta Orta
2 Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek
4 Düşük Orta Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Tüketim kültürü ve reklamlar, kültür ve ideolojik hegemonya, izleyici, eğlence kavramı, haber kültürü ve haber programları kavramları çerçevesinde kuramsal tartışmalar yapmak.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Televizyon Teorilerine giriş. Televizyon Teorileri kavramlarının tanımlanması, tartışma alanlarının belirlenmesi.
2) Televizyon teorilerinin ilişkili olduğu temel kavramlar: Akıl, Araçsallık, İşlevsellik
3) Televizyon teorilerinin ilişkili olduğu temel kavramlar: Zaman, Mekan, Gerçeklik, Dil, Söylemsellik
4) Televizyon teorilerinin ilişkili olduğu temel kavramlar: Rasyonelleşme, Küreselleşme, Teknoloji, Medya
5) İletişim araştırmalarının tarihi gelişimi
6) Kitle İletişim Teorileri , Genel Bakış
7) Riley ve Riley Modeli, Mc Luhan ve Newcomb Modeli, Westley ve Mac Lean Modeli
8) Toplumsal Meseleler ve Frankfurt Okulu I
9) Toplumsal Meseleler ve Frankfurt Okulu II
10) Birmingham Okulu-İngiliz Kültürel Çalışmaları doğuşu, kısa tarihi
11) Televizyon Teorilerine Giriş: McLuhan, Raymond Williams, John Ellis
12) Televizyon Teorilerine Giriş: John Fiske, Hartley ve Merowitz.
13) Genel Değerlendirme ve Tartışma
14) Genel Değerlendirme ve Tartışma
15) Genel Değerlendirme ve Tartışma
16) Genel Değerlendirme ve Tartışma

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte