>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinema ve Televizyon Sosyolojisi | RTS111 | Seçmeli | Doktora | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Dilek ÖZHAN KOÇAK
1) Öğrenciler sinema ve televizyonun eğlendirme ve bilgilendirme işlevlerini tarihsel gelişim süreçlerindeki örneklerle bilirler.
2) Öğrenciler toplumsal gerçeklik ve sinemasal kurmaca arasındaki ilişkiyi toplumsal kuramlar yoluyla anlarlar.
3) Öğrenciler gerçekliği kavrama ve deneyimlemede görsel kültürün araçlarından olan sinema ve televizyonun etkisini kavrarlar.
4) Öğrenciler sosyal ve estetik kuramların kavramlarıyla sinema ve televizyondaki kurmaca evrenin içinde yaşadığımız hayattan çok da uzak olmadığını çözümlerler.
5) Öğrenciler sinema ve televizyonun toplumsal gerçeklik ve sorunları işleme ve temsil etme biçimini tartışırlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | |||
2 | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | ||||
3 | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | |||
4 | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | ||||
5 | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
-
Sinema ve televizyon modern kültürün önde gelen eğlence ve bilgi edinme araçlarıdır. Her biri aynı zamanda birer iletişim aracı olarak eğlence endüstrisinin vazgeçilmez unsuru olmalarının yanı sıra toplumsal gerçeği ve sorunları işleme, resmetme ve temsil etmede de önemli rol üstlenirler. Sinema, gerek kurgusal gerek belgesel olarak yalnızca içinde doğduğu toplum hakkında fikir vermez ama aynı zamanda temsil ettiği toplumunda vazgeçilmez bir unsurudur. Bu ders, filmlerde ve televizyonda toplumsal gerçekliğin yeniden kurgulanarak nasıl resmedildiğini örnekler üzerinden, sosyal teori ve sinema televizyon arasındaki ilişkiyi temel alarak inceleyecektir.
1- Pierre Bourdieu, Televizyon Üzerine, Sel Yayınları
2- Siegfried Kracauer, Film Teorisi, Metis Yayınları
3- Bülent Diken, Carsten Bagge Laustsen, Filmlerle Sosyoloji, Metis Yayınları
4- Neil Postman, Televizyon Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte