>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İlaç Oluşumlu Hastalıklar FRM709 Seçmeli Doktora 2 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Tijen UTKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İlaçların kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan Cushing sendromu ve akciğer hastalığını tanımlar
2) İlaç kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan hipotiroidizm ve hipertiroidizmi tanımlar
3) İlaçlara bağlı olarak ortaya çıkan nörolojik bozuklukları ve parkinson sendromunu tanımlar
4) İlaçlara bağlı olarak ortaya çıkan karsinojenik ve mutajenik etkileri ve neoplazmları tanımlar
5) İlaçlarla tedavi esnasında görülen hiperkalsiüri, gastrointestinal hastalıkları açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1         Orta Orta            
2                        
3           Orta            
4         Yüksek Yüksek            
5         Yüksek              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

genel farmakoloji

Dersin İçeriği

İlaç oluşumlu akciğer hastalıkları. İlaç oluşumlu nörolojik hastalıklar. İlaç oluşumlu Parkinson sendromu. İlaç oluşumlu hipertiroidizm. İlaç oluşumlu hipotiroidizm. İlaç oluşumlu hiperkalsiüri. İlaç oluşumlu karsinojenik ve mutajenik etki. İlaç oluşumlu neoplazmalar. İlaç oluşumlu gastrointestinal hastalıklar. İlaç oluşumlu hastalıkların klinik olarak incelenmesi. İlaç oluşumlu hastalıkların epidemiyolojik olarak incelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Cushing
2) Cushing sendromu
3) hipotiroidizm
4) hipotiroidizm
5) hipertiroidizm
6) hipertroidizm
7) parkinson hastalığı
8) ara sınav
9) karsinojenik etki
10) karsinojenezis
11) hiperkalsiüri
12) gastrointestinal sistem
13) GI sistem
14) mutajenik etki
15) mutajenik etki
16) final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Akılcıl tedavi yönünden tıbbi farmakoloji, Oğuz Kayaalp, 13. Baskı, 2013

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte