>

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme

Fizyoloji

Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Doktora
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme SBE551 Seçmeli Doktora 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Zeynel KABLAN
Dr. Öğr. Üyesi İsmet ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretim programlarını açıklar.
2) Öğretim planlarına göre davranışsal hedefleri analiz eder.
3) Hedefler doğrultusunda içeriği kavrar.
4) Öğrenme ve öğretme kuram ve yöntemlerini seçer ve uygular.
5) Öğretim etkinlikleri sonunda hedeflenen davranış değişikliklerinin gerçekleşip gerçekleşmediğini, gerçekleşme derecesini görmek için test ve madde analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek                    
2                 Orta            
3                     Düşük        
4                              
5                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste program, ders etkinliği planlama, içerik belirleme, eğitim ve öğretim etkinlikleri tasarlama, sınav, test ve performans ölçmeyle ilgili detaylı bilgi verilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve program
2) Örnek ders etkinlikleri planlama
3) Örneklerden yola çıkarak olması gereken ders planı özelliklerini belirleme
4) Çağdaş öğretimin ölçütleri
5) Zeka ve öğrenme
6) Yapılandırmacı öğrenme
7) Film etkinliği
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Çağdaş öğretim yöntemleri
10) Örnek yöntem etkinlikleri
11) Öğrenci merkezli öğretim teknikleri
12) Örnek öğretim teknikleri
13) Film etkinliği
14) Çağdaş degerlendirme
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte