>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tıbbi Genetik ve Temel Kavramlar MBG601 Zorunlu Doktora 2 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Naci ÇİNE
Dr. Öğr. Üyesi Kudret Esen GÜMÜŞLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Deniz SÜNNETÇİ AKKOYUNLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

TIBBİ GENETİK II

Dersin İçeriği

DNA ve kromozomların yapısı, hücre siklusu, transkripsiyon- translasyon, otozomal dominant ve resesive kalytym modelleri, X-e ba?ly kalytym mekanizmalary, mitokondrial kalytym, mosaisizm, genomik imprinting, uniparental disomy, DNA metilasyonu ve CpG adacyklary, insan moleküler geneti?inde kullanylan yöntemler, moleküler klonlama yöntemleri, nükleik asitlerin analiz yöntemleri, protein analiz yöntemleri, genetik varyasyonlar, polimorfism, mutasyonlar, insan populasyonlary, genotip, fenotip, genotip frekanslary, allele frekanslary, Hardy- Weinberg e?itli?i,genetik hastalıkların oluş mekanizmaları, moleküler tıp, farmakogenetik, kanser genetiği, immünogenetik, genetik danışma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tıbbi genetiğin temel kuralları
2) DNA ve kromozomların yapısı
3) Hücre siklusu
4) transkripsiyon- translasyon, otozomal dominant ve resesive kalıtım modelleri
5) X-e bağlı kalıtım mekanizmaları, mitokondrial kalıtım
6) mosaisizm, genomik imprinting,
7) uniparental disomy
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) moleküler klonlama yöntemleri
10) nükleik asitlerin analiz yöntemleri
11) protein analiz yöntemleri
12) genetik varyasyonlar
13) polimorfism, mutasyonlar
14) insan populasyonları, genotip, fenotip, genotip frekansları, allele frekanslar
15) Weinberg eştliği,genetik hastalıkların oluş mekanizmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

80%

Uygulama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte