>

Creativity and Innovation Management

İşletme

İşletme Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Creativity and Innovation Management ISL233 Seçmeli Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Esra ALNIAÇIK
Prof. Dr. Nihat ERDOĞMUŞ
Prof. Dr. Öznur GÖKKAYA
Prof. Dr. Hülya GÜNDÜZ ÇEKMECELİOĞLU
Prof. Dr. Ayşe GÜNSEL
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim YIKILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yaratıcılık kavramı ve destekleyen temel kavramların anlaşılması.
2) Yaratıcılığın metodunun ve sürecinin kavranması.
3) Yaratıcı birey olmanın temel özelliklerinin anlaşılması.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Yüksek
2 Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Yüksek
3 Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste, yaratıcılık ve yenilik kavramları, işletmelerde yaratıcı davranışın incelenmesi,yaratıcılığı geliştiren yöntemler, yenilikçi düşünceler, işletmelerde yenilik yaratma konuları incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yaratıcılık ve Yenilik Kavramlarına Giriş
2) Yaratıcılık: Türleri ve Önemi
3) Yaratıcı Düşünme Metodları
4) Yaratıcı Bireyler
5) Yaratıcı Örgütler
6) Yaratıcı Gruplar ve Enteraktif Fikir Geliştirme Çalışmalar
7) Yaratıcılık ile İlintili Süreç Yetkinikleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Vaka çalışmaları
10) Yaratıcılık Yenilik İlişkisi
11) Yenilik Araçları
12) Yenilik Sürecini Keşfetmek ve anlamak
13) Hizmet/Ürün Yeniliği Yaratmak
14) Vaka Çalışmaları
15) Vaka Çalışmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte