>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Marketing Research ISL461 Zorunlu Lisans 4 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK
Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Prof. Dr. Muhsin HALİS
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama araştırmasını ve sağlayacağı bilgileri, bunların pazarlama yöneticileri tarafından ne şekilde kullanılabileceğini açıklar.
2) Alternatif pazarlama araştırması yöntemlerini göreli olarak değerlendirir.
3) Başlıca ölçüm ve veri toplama tekniklerini değerlendirir.
4) Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve dayandığı felsefi yapıyı açıklar.
5) Araştırma problemini tanımlar ve araştırılan değişkenlere ilişkin teorik çerçeve geliştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek         Yüksek        
2 Orta         Yüksek        
3 Orta         Orta        
4 Yüksek         Orta        
5 Yüksek         Düşük        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Araştırma Yöntemleri

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği: " Pazarlama araştırmalarına giriş ve genel bakış, araştırma modelleri,ikincil veri toplama, anketle ver toplama, anket tasarımı, potansiyel hata kaynakları, gözlem, deney, ölçme ve ölçekleme, soruların belirlenmesi, örnekleme süreci, hipotezlerin test edilmesi, SPSS uygulamaları veri analizi “ başlıklarından oluşmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilimsel araştırmanın temelleri(Bilmenin yolları, bilimsel yöntem, bilimin gelişimi)
2) Araştırma Türleri,Araştırma süreci aşamaları
3) Araştırma amacı,araştırma problemi,literatür taraması,değişkenler
4) Hipotez,önem,varsayım,sınırlılıklar,tanımlar,uygulama
5) Örnekleme
6) Ölçme,ölçmede hata,güvenilirlik,geçerlik,madde analizi
7) Ödevlerin sunulması ve tartışılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Nicel araştırmalar(deneysel araştırmalar,tek denekli araştırma,korelasyonel araştırmalar)
10) Nicel araştırmalar(tarama araştırmaları,nedensel karşılaştırma araştırmaları)
11) Nitel araştırmalar,nitel araştırmanın temelleri,nitel ve nicel araştırmalar arasındaki farklar,nitel araştırmaların aşamaları,nitel araştırmalarda geçerlilik ve güvenirlik,nicel ve nitel araştırmaların birlikte kullanımı,içerik analizi,durum çalışması,eylem araştırması
12) Bilimsel bir yazının düzeni,bilimsel bir yazının bölümleri,genel yazım kuralları
13) Bilimsel araştırmalarda etik
14) Ödevlerin sunulması ve tartışılması
15) Ödevlerin sunulması ve tartışılması
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İSLAMOĞLU A.H., Ü. Alnıaçık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 4. Baskı, Beta, 2014.
2- NAKİP, Mahir, Pazarlamada Araştırma Teknikleri, 3. Baskı, Seçkin Yayınevi, 2009
3- SEYİDOĞLU, Halil, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem, İstanbul, 1993

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Proje

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte