>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Marketing Research | ISL461 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK
Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Prof. Dr. Muhsin HALİS
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU
1) Pazarlama araştırmasını ve sağlayacağı bilgileri, bunların pazarlama yöneticileri tarafından ne şekilde kullanılabileceğini açıklar.
2) Alternatif pazarlama araştırması yöntemlerini göreli olarak değerlendirir.
3) Başlıca ölçüm ve veri toplama tekniklerini değerlendirir.
4) Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve dayandığı felsefi yapıyı açıklar.
5) Araştırma problemini tanımlar ve araştırılan değişkenlere ilişkin teorik çerçeve geliştirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
2 | Orta | Yüksek | |||||||||
3 | Orta | Orta | |||||||||
4 | Yüksek | Orta | |||||||||
5 | Yüksek | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Araştırma Yöntemleri
Bu dersin içeriği: " Pazarlama araştırmalarına giriş ve genel bakış, araştırma modelleri,ikincil veri toplama, anketle ver toplama, anket tasarımı, potansiyel hata kaynakları, gözlem, deney, ölçme ve ölçekleme, soruların belirlenmesi, örnekleme süreci, hipotezlerin test edilmesi, SPSS uygulamaları veri analizi “ başlıklarından oluşmaktadır.
1- İSLAMOĞLU A.H., Ü. Alnıaçık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 4. Baskı, Beta, 2014.
2- NAKİP, Mahir, Pazarlamada Araştırma Teknikleri, 3. Baskı, Seçkin Yayınevi, 2009
3- SEYİDOĞLU, Halil, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem, İstanbul, 1993
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
İngilizce
İstenmemekte