>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sales Force Management | ISL467 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK
Dr. Öğr. Üyesi Hande Begüm BUMİN DOYDUK
Arş. Gör. Dr. İbrahim AYVAZ
1) Satış gücünün pazarlama içerisindeki önemini açıklar.
2) Satış gücü yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
3) Satışçıları seçme, işe alma, ödünlendirme ve motivasyon süreçlerini anlar
4) Satış bölgelerini ve satış hedeflerini belirler
5) Satış gücünün uygun şekilde organizasyonunu gerçekleştirir
6) Satış gücü denetimini gerçekleştirmeyi bilir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | ||||||
2 | Yüksek | Orta | Orta | ||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||
4 | Orta | Orta | Düşük | ||||||||
5 | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||
6 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Pazarlama Yönetimi
Bu ders kapsamında pazarlama organizasyonunda kişisel satışın yeri ve önemi, satış süreci, satış sunumu, satışta itirazların karşılanması, satış kapama, satış yönetimi, satış planlama ve bütçeleme, satış gücünün organizasyonu, satışçıların belirlenmesi, işe alınması ve yetiştirilmesi, satış gücü eğitimi, motivasyonu, ücretlendirilmesi, performansın izlenmesi ve değerlendirilmesi konuları tartışılacaktır.
1- Gonca Telli Yamamoto, Satış ve Satış Gücü Yönetimi, Literatür Yayıncılık
2- Cemal Yükselen, Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
3- Serap ÇABUK, Profesyonel Satış Yönetimi, Akademisyen Kitabevi
4- Muhittin Karabulut, Satış Yönetimi ve Profesyonel Satışçılık, Orion Kitabevi
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
İngilizce
İstenmemekte