>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklamcılık ISL466 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Hülya GÜNDÜZ ÇEKMECELİOĞLU
Prof. Dr. Muhsin HALİS
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklamın karakteristik özellikleri, amaçları ve işlevleri konularını bilmek ve etkin reklam kararlarının nasıl alınabileceğini öğrenmek.
2) Reklam ortamlarını tanımak ve bu ortamların etkin olarak nasıl kullanılabileceğini kavramak.
3) Reklam ajanslarının yapısını tanımak ve reklam kampanyalarının nasıl uygulanabileceği konusunda bilgi sahibi olmak.
4) Reklamı etik olarak değerlendirebilmek.
5) Reklamcılık faaliyetlerini değerlendirebilmek.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Uluslararası Pazarlama

Dersin İçeriği

Reklam ve reklamcılığın tarihsel gelişimi, reklam ve ilgili diğer kavramlar, reklamın pazarlama karması içindeki yeri, reklam kararları, reklam ajansları, reklam uygulamaları, reklam ortamları, reklam etkinliğinin değerlendirilmesi, reklamcılık sektörü, reklam etiği.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte