>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Siyasal Hayatı I SBK301 Zorunlu Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Abdulvahap AKINCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkiye siyasetinin tarihi gelişimini, temel tarihsel figürleri, siyasal kurumları ve önemli kavramları öğrenir.
2) Türkiye siyasetini belirleyen sosyo-ekonomik ve kültürel unsurları öğrenir.
3) Türk siyasetini sermaye birikim süreci ve toplumsal ve siyasal dönüşümler üzerinden okur.
4) Modernleşme sürecindeki Türkiye’nin toplumsal ve siyasal değişimini ve bunlara ilişkin farklı ideolojik yaklaşımları öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
2 Düşük Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türk Anayasa Düzeni

Dersin İçeriği

Bu dersin temel amacı Türkiye siyasetini anlamada yolunda temel tartışma ve konuları öğrenciye tanıtmaktır. Bu bağlamda kültürel ortam, kurumsal yapı, sosyo politik süreçler ile ülke siyasetini şekillendiren hareket ve gelişmeleri izlemeye özel bir dikkat harcanacaktır. Türkiye’de yapılamakta olan bu türden bir kolektif çalışmada, öğrencinin sosyal çevreden edindiği bilgi ve gözlemi sürece katarak geleneksel öğrenme-öğretme araçlarının sınırlarını genişletmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğretim üyesi tarafından verilen ve programlanmış okumalara dayandırılan tartışmaların öğrencinin bilgi ve deneyimini aktardığı sınıf içi tartışmalarla zenginleştirilmesi özel bir önem taşımaktadır. Haftalık ders programı tematik ve kronolojik olarak düzenlenmiş bir program içinde, karşılaştırmalı bir yönteme sadık kalınarak işlenecek, öğrenci katılımı en üst düzeyde tutulmaya özel bir özen gösterilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin konusu ve işlenişi hakkında temel bilgi verilmesi. Osmanlı Siyasal Mirasının Görünümü. Cumhuriyet Sekülarizminin Öncülleri.
2) Onsekizinci Yüzyıl Sonunda Osmanlı İmparatorluğu.
3) Gelenek ve Yenileşme Arasında: III. Selim ve ‘Yeni Düzen,” 1789-1807.
4) II. Mahmut’un Gençlik Yılları: Merkezin Kontrolü Kazanma Çabası.
5) II. Mahmut’un Sonraki Yılları: Reformların Başlaması.
6) 1873–78 Krizi ve Sonrası.
7) Tanzimat Dönemi, 1839–1871.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Gerici Despotizm mi, yoksa Reformların Zirve Noktası mı? II. Abdülhamit Saltanatı Dönemi.
10) İkinci Meşrutiyet Dönemi, 1912–1918.
11) Bağımsızlık Savaşı.
12) Tek Parti Sisteminin Doğuşu, 1923–1927.
13) Kemalist Tek Parti Sistemi, 1925–1945. The Kemalist One-Party State, 1925–1945.
14) Demokrasiye Geçiş, 1945–1950.
15) Kapanış Tartışmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Ödev

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte