>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kamuda Güncel Sorunlar SBK330 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Demokaan DEMİREL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkiye'de kamu yönetiminin güncel sorunlarını değerlendirir.
2) Ders boyunca hazırlayacakları ödevler ve sunumlar aracılığıyla kritik-analitik düşünmeyi öğrenme ve çeşitli toplumsal ve yönetsel sorunlara uygulama imkanı bulur.
3) Kamu sektöründeki örgütlenme sorunlarını değerlendirir.
4) Kamu sektörünün yönetsel modelleri ve sorunlarını değerlendirir.
5) Kamu sektörünün işleyişini sağlayan yasal alt yapı ve sorunları değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Ülkemiz kamu örgütlerinde karşılaşılan önemli örgütsel, kültürel, ve personel problemleri ile bunlara yönelik çözüm önerileri bu dersin konusunu oluşturmaktadır. Dünyadaki diğer ülkelerle karşılaştırmalı olarak yolsuzluk, liyakatten uzaklaşma, örgütsel büyüme ve yönetsel hantallık, kırtasiyecilik, israf ve verimsizlik, siyaset-bürokrasi çatışması, yönetimde kadınların ve azınlıkların yeri, performans yönetimi gibi özel sektör yönetim tekniklerinin kamuda uygulanması, insan hakları sorunu, kamu personelinin eğitimi, özelleştirme gibi sorunlar tartışılmakta ve önerilen çözümler incelenmektedir.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte