>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Etik SBK337 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Marco BOSCHELE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Etik tarihinin temel metinleri tanır.
2) Etikte başlıca metodolojik yaklaşımları analiz eder.
3) Güncel moral sorunları tanır.
4) Güncel moral sorunlara olası çözüm bilgisi kazanır.
5) Eylemlerimizi etik temellendirme alışkanlığı kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ders, etik alanındaki doğalcı, faydacı, ödev-temelli ve benzeri gibi başlıca teorik yaklaşımlar ve ekonomik adalet, siyasi yozlaşma, ırkçılık /etnik özcülük, toplumsal cinsiyet, kürtaj, çevre, hayvan hakları, ötenazi gibi güncel sorunlar üzerine odaklanır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Aristoteles: Nikomakhos'a Etik
3) Aristoteles: Nikomakhos'a Etik
4) Aristoteles: Nikomakhos'a Etik
5) Kant: Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi
6) Kant: Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi
7) Kant: Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi
8) Ara Sınav
9) Korsgaard: Self-Constitution in the Ethics of Plato and Kant
10) Arendt: Totalitaryanizmin Kökenleri
11) Arendt: Totalitaryanizmin Kökenleri
12) Arendt: Eichmann Kudüs'te: Kötülüğün Sıradanlığı Üzerine Bir Rapor
13) Arendt: Eichmann Kudüs'te: Kötülüğün Sıradanlığı Üzerine Bir Rapor
14) Sartre: Anti-Semit ve Yahudi
15) Genel Değerlendirme
16) Dönem sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte