>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Devlet Sistemleri ULI208 Zorunlu Lisans 2 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zafer YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Demokratik sistemleri değerlendirir.
2) Westminister ve oydaşmacı demokrasi modellerini değerlendirir.
3) İngiliz, Fransız, Amerikan ve Alman siyasal sistemlerini tanır.
4) Çin Halk Cumhuriyeti ve İran İslam Cumhuriyeti siyasal sistemlerini tanır.
5) Değişik ülkelerde geçerli olan siyasal sistemleri karşılaştırır, farklılıklarını ve benzerliklerini analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu kurs ilk olarak dış poltiikada karar alma süreci üzerinde etkili olan unsurları analiz etmektedir. İkinci olarak farklı rejimler, ABD, Almanya, Büyük Britanya, Fransa, SSCB ve Çin'in politik sistemleri araştırılmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Demokrasinin Gelişimi
2) Poliitik Sistemler
3) Liberal Düşüncenin Gelişimi
4) Parlamenter Sistemler
5) Başkanlık Sistemi
6) Yarı Başkanlık Sistemi
7) Westminister Modeli Demokrasiler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Oydaşmacı Model Demokrasiler
10) İngiliz Siyasal Sistemi
11) Amerikan Politik Sistemi
12) Fransız Siyasal Sistemi
13) Alman Siyasal Sistemi
14) Çin Halk Cumhuriyeti Siyasal Sistemi
15) İran İslam Cumhuriyeti Siyasal Sistemi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte