>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Balkan Politikaları ULI212 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Caner SANCAKTAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Balkan ülkelerinin siyasal yapılarını tanır.
2) Balkan ülkelerinin sosyo-kültürel yapılarını tanır.
3) Balkan tarihini tanır.
4) Balkan ülkelerindeki güncel gelişmeleri ve sorunları tartışır.
5) Türkiye'nin Balkan ülkeleri ile ilişkilerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Balkan ülkelerinde sosyalizmden kapitalizme geçiş, Avrupa Birliği’ne ve NATO’ya entegrasyon, siyasal ve toplumsal demokratikleşme süreci, din, etnisite, azınlıklar, milliyetçilik ve kültür konularının araştırılması ve analiz edilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Tanıtılması
2) Balkanlara Genel Bakış
3) Osmanlı İmparatorluğu’nun Balkanlar’daki Siyasal ve İktisadi Mirası
4) Osmanlı İmparatorluğu’nun Balkanlar’daki Kültürel ve Demografik Mirası
5) Arnavutluk ve Arnavutlar
6) Bulgaristan ve Bulgarlar
7) Romanya ve Romenler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Yunanistan ve Yunanlar
10) Yugoslavya'nın Kuruluşu, Gelişimi ve Yıkılışı
11) Bosna-Hersek, Sancak ve Boşnaklar
12) Balkanlar’da Sosyalizmden Kapitalizme Geçiş
13) Balkanlar’da Aşırı Milliyetçilik
14) Batı Trakya Sorunu
15) Türkiye ve Balkanlar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte