>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Philosophy and The Theory of Social Welfare CEK471 Seçmeli Lisans 4 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aslı TAŞDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sosyal Politka Seminerleri, Sosyal Düşünce Tarihi, Sosyall Politika

Dersin İçeriği

Bu ders temel olarak sosyal refahı şekillendiren ahlaki ve kuramsal çerçeveyi konu edinmektedir. Bu bağlamda ders sosyal refahın ve sosyal politikanın moral temelleri, toplumsal ihtiyaç kavramı, kaynakların (varlık, güç) dağıtım ve bölüşümüne dair kuramsal tartışmaları, toplumsal refahın normativ temellerini ele alınacaktır. Derste eşitlik, haklar, hakkaniyet, sosyal adalet, yardımseverlik gibi kavramlar değerlendirilecektir. Ders, temel sosyal refah kurumlarının refahın sunumundaki rolünü ve söz konusu rolün nasıl temellendirildiğini ilgili kuramsal tartışmalar temelinde değerlendirecektir. Ders aynı zamanda refah ve refah devletine ilişkin temel ideolojileri de kapsayacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sosyal Refahın Ahlaki Temelleri
2) Sosyal ihtiyaçlar ve sosyal refah
3) Refahın Normativ Kavramları I: Eşitlik ve haklar
4) Refahın Normativ Kavramları II: Sosyal Adalet
5) Hakkaniyet ve Yardımseverlik
6) Robert Nozick, John Rawls ve Martha Nussbaum
7) Hakkaniyet ve Yardımseverlik
8) Feminist Eleştiri
9) Ara sınav haftası
10) Sosyal Refah Kurumları
11) Sosyal Refah Kurumları
12) Üçüncü sektör, Gönüllü sektör ve Toplumsal İhtiyaçlar
13) Refah devleti ve temel eleştiriler
14) Refahın İdeolojileri I: Liberalizm ve Marksizm
15) Refahın İdeolojileri II: Feminizm ve Bakım Etiği
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Plant, R., Taylor-Gooby, P., Lessor, H. (2009) Political Philosophy and Social Welfare: Essays on the Normative Basis of Welfare Provisions, Routledge Revivals.
2- Leiby, J. (1985), Moral Foundations of Social Welfare and Social Work, Social Work, 30 (4): 323-330
3- Herman, R. (1976), Philosophy, Sociology and the Theory of Social Welfare: A Conceptual Starting Point, Journal of Sociology and Social Welfare, 3 (4).
4- Wolff, J. (2015), Political Philosophy and the Real World of Welfare State, Applied Philosophy, 32 (4): 360-372.
5- Evans, S. (2016), What should social welfare seek to achieve? Applying the capability approach, Ethics and Social Welfare, 11 (1): 19-32.
6- Marshall, T.H (2009), Citizenship and Social Class, Inequality and Society içinde, J. Manza ve M. Sauder (der.), W. W. Norton and Co.: New York.
7- Alcock, P. (1996), Ideologies of Welfare, Social Policy in Britain içinde, J. Campling (eds.), Palgrave: London.
8- Pettersen, T. (2011), The Ethics of Care, Normative Structures and Empirical Implications, Health Care Anal, 19 (1): 51-64.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte