>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eski Türk Edebiyati VIII TDE408 Zorunlu Lisans 4 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Gencay ZAVOTÇU
Doç. Dr. Mehmet ÖZDEMİR
Doç. Dr. Gülçin TANRIBUYURDU
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin BAKKAL TEMİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

2) Nedîm’in Türk şiirine getirdiği yenilikleri tanır.
3) Şarkî nazım şeklini tanımlar.
4) 18. yüzyıi şairlerini sınıflandırır.
5) 18. yüzyıl şiirindeki değişme ve gelişmeleri değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Önerilen bir ders bulunmamaktadır.

Dersin İçeriği

Mahallileşme ve Sadeleşmenin Türk kültür ve edebiyatındaki önemini kavratma Şarkı nazım şekli ve temsilcilerini tanıtma Nâbî ve Nedîm’in 18. yüzyıl şiirine katkısını öğretme Sebk-i Hindî şiiri ile 18. yüzyıl şiiri arasındaki farkları gösterme

Haftalık Ders İzlencesi

1) 18. yüzyıl divan şiirinin özellikleri, şairler ve eserleri
2) Nedim, hayatı, edebi kişiliği, eserleri ve şiirlerinden örnekler
3) Nedîm-1. gazel
4) Nedîm-2. gazel
5) Nedîm-3. gazel
6) Nedîm-3. gazel
7) Nedîm-5. gazel
8) Ara sınav/ Değerlendirme
9) Şeyh Gâlib, hayatı, edebi kişiliği, eserleri ve şiirlerinden örnekler
10) Şeyh Gâlib-1. gazel
11) Şeyh Gâlib-2. gazel
12) Şeyh Gâlib-3. gazel
13) Şeyh Gâlib-4. gazel
14) Şeyh Gâlib-5. gazel
15) Şeyh Gâlib-5. ghazel
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte