>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Orta Türkçe II TDE304 Zorunlu Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Münevver TEKCAN
Dr. Öğr. Üyesi Serpil YAZICI ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenci, Harezm ve Altınordu-Kıpçak dönemini ve dönem eserlerini ayırt eder.
2) Öğrenciler, bu dönemlere ait metinleri analiz eder.
3) Öğrenciler, eklerin tarihsel gelişimini açıklar.
4) Öğrenciler, köklerin tarihsel gelişimini açıklar.
5) Öğrenciler, Harezm ve Altınordu-Kıpçak dönemi eserlerinin dil özelliklerini karşılaştırır.
6) Öğrenciler, Karahanlı dönemi eserlerinin dil özelliklerini karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek          
2 Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek          
3 Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek          
4 Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek          
5 Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek          
6 Yüksek Yüksek     Yüksek Yüksek          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Tarihî Türk yazı dillerinin yayılma sahalarını ve eserlerini bu eserlerin Türk kültürü açısından yerini ve önemini Orta Türkçe dönemi eserlerinin Türk dili tarihi içindeki durumunu kavratır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Orta Türkçe dönemi, Harezm sahası eserleri.
2) Harezm Türkçesi eserleri.
3) Harezm Dönemi ve eserlerinin dil özellikleri.
4) Nehcü’l-Ferâdis
5) Nehcü’l-Ferâdis
6) Nehcü’l-Ferâdis
7) Nehcü’l-Ferâdis
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kıssasü’l-Enbiyâ
10) Kıssasü’l-Enbiyâ
11) Kıssasü’l-Enbiyâ
12) Kıssasü’l-Enbiyâ
13) Kıssasü’l-Enbiyâ
14) Kıssasü’l-Enbiyâ
15) Kıssasu'l-Enbiyâ
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Atalay, Besim, Divanü Lûgat-it Türk Tercümesi, c. 1, Alâeddin Kıral Basımevi, Ankara, 1939, XXXVI+530 s.
2- ………., Besim, Divanü Lûgat-it Türk Tercümesi, c. 2, Alâeddin Kıral Basımevi, Ankara, 1940, 336 s + 1 harita.
3- ………., Besim, Divanü Lûgat-it Türk Tercümesi, c. 3, Alâeddin Kıral Basımevi, Ankara, 1941, 452 s.
4- Arat, Reşit Rahmeti; Kutadgu Bilig, Yusuf Has Hacib, TDK Yay. Ankara 1947.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte