>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Türk Lehçeleri II TDE402 Zorunlu Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Tülay ÇULHA
Doç. Dr. Kenan ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Nesrin ALTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çağdaş Türk Lehçelerinin Tarihî Türkçe içerisindeki yerini ve grup özelliklerini tanır.
2) Türk lehçeleri ve metinleri üzerinde inceleme yapar.
3) Türk lehçelerinin anlam bilim meselelerini irdeler.
4) Türk lehçeleri metinlerini dil bilgisel açıdan tahlil edebilir.
5) Türk lehçelerinin şekil bilgisi ve söz dizimi meselelerini irdeler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                    
2                      
3                      
4                      
5                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Türk Lehçesinin Türk dili içerisindeki yerini ve hususiyetlerini ve ele alınan lehçenin ses ve şekil özelliklerinin incelemesini öğretir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Özbekçe ve ses bilgisi özellikleri
2) Özbek Türkçesi ve ses bilgisi
3) Özbek Türkçesi ve ses bilgisi
4) Özbek Türkçesi ve şekil bilgisi
5) Özbek Türkçesi ve şekil bilgisi
6) Özbek Türkçesi ve şekil bilgisi
7) Özbek Türkçesi ve şekil bilgisi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Metin incelemesi
10) Metin incelemesi
11) Metin incelemesi
12) Metin incelemesi
13) Metin incelemesi
14) Metin incelemesi
15) Metin incelemesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BUŞAKOV, V. A.,"Semantiçeskiy analiz krımskih oykonimov s topoformantami-sala,-köy,-el/-elii affiksom-lar~-ler",Sovetskaya Tyurkologiya,S. 2, 1989, s.40-49. ÇOBANZADE Bekir,Qırım Tatar İlmiy Sarfı,Qırım Ükümet Neşriyatı, Aqmescit 1925. ,Qırım Tatar İlm-i Sarfı,(Haz.: Nariman Seyityahya), Türk Dil KurumuYayınları, Ankara 2009. FİSHER Alan,Kırım Tatarları,(İngilizceden Çev: Eşref B. Özbilen), Selenge Yayınları,İstanbul 2009. JANKOWSKİ Henryk,Jezyk Krymskotatarski,Warszawa, Wydawnictwo Akademickie "Dialog", 2010. 6. W. Radloff, Kuzey Türk Boylarının Halk Edebiyatından Örnekler/ Proben der Volkslitteratur der türkischen Stämme, Yazı çevirimi, Yay Haz: Tülay Çulha, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi: 57, İstanbul 2010, (2. Baskı TDK Yay. 2015). KIRIMLI Hakan,Kırım Tatarlarında Milli Kimlik ve Milli Hareketler (1905-1916),Türk Tarih Kurumu Basımevi, 2. Baskı, Ankara2010. KURNAZ Cemâl, ÇELTİK, Halil,Osmanlı Dönemi Kırım Edebiyatı,Kültür BakanlığıYayınları, Ankara 2000. ÖZCAN Kemal,"Kırım Hanlığı’nın Kuruluş Süreci: Yarımadada Tatar HâkimiyetininTesisi",Karadeniz Araştırmaları, S. 5, Bahar, 2005, s. 26-36. SAMOYLOVİÇ A. N.,"K istorii krımskotatarskogo literaturnogo yazıka",İzbrannıyetrudı o Krıme,(2000),Simferopol’:"Dola", 1927, s. 188-1

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte