>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Anadolu Ve Rumeli Ağızları | TDE313 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Kenan ACAR
1) Ağız terimini ve onunla ilgili lehçe, şive vb. terimleri tanımlar.
2) Ağızların yazı diliyle ilişkisini ve ağız bilimi araştırmalarının niçin gerekli olduğunu anlatır.
3) Ağızların oluşumuna katkıda bulunan unsurları ve ağızlardaki karşıtlık ve benzerliklerin sebeplerini açıklar.
4) Anadolu ve Rumeli ağızları konusunda yerli ve yabancı araştırıcıların yaptıkları çalışmaları kronolojik sırayla özetler.
5) Ağızlarla ilgili tasnif çalışmalarını ve ağızların söz varlığını örnekler.
6) Ağız araştırmalarında kullanılan yöntemleri bilir ve uygular.
7) Anadolu ve Rumeli ağızlarıyla ilgili olarak yapılmış eski ve yeni çalışmaları karşılaştırır.
8) Ağız çalışmalarında karşılaşılan güçlükler için çözümler geliştirir.
9) Ağızlar ve ağız araştırmalarının geleceğiyle ilgili tahminde bulunur.
10) Ağız çalışmalarında kullanılan çevriyazı işaretlerinin kullanım yerlerini anlatır.
11) Anadolu ve Rumeli ağızlarının her birinin karakteristik niteliklerini özetler.
12) Ağız çalışmalarındaki metinlerde bulunan yöreye has ağız özelliklerini gösterir.
13) Özelliklerini öğrendiği her ağız bölgesini daha öncekilerle karşılaştırır.
14) Anadolu ve Rumeli ağızlarını paralellik ve karşıtlıklarına göre nasıl tasnif edebileceğini tasarlar.
15) Ağılarla ilgili tasniflerde kullanılan ölçütlerin geçerliliği hakkında hükümler verir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
2 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||
4 | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
6 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||
7 | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
8 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||
9 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||
10 | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||
12 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
13 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||
14 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
15 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Ağız terimi, Anadolu ve Rumeli ağızları konusunda yapılmış derleme, inceleme ve tasnif çalışmaları, ağız araştırmaları yöntemleri Ağız transkripsiyon sistemi; Erzurum, Kars, Diyarbakır, Doğu Karadeniz, Nevşehir, Batı Karadeniz, Batı Anadolu, Doğu Rumeli ve Batı Rumeli ağız bölgelerinin özellikleri.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte