>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Retorik I IDE101 Zorunlu Lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

??? Öğretim Elemanı belli değildir
Prof. Dr. Bekir SAVAŞ
Doç. Dr. Bilge ÖZTÜRK
Öğr. Gör. Rıdvan CANER
Arş. Gör. Elzem AKSU
Arş. Gör. Dr. Elçin PARÇAOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Farklı konu ve türlerde düzgün paragraf yazma becerisini kazanır
2) Bilgi aktaran yazı türlerini oluşturmayı becerir
3) Dili yazım ve konuşma kurallarına uygun olarak kullanır
4) Temel bir iletişim aracı olarak dilin doğasını kavrar
5) Paragraf ve çeşitlerini ayırt eder
6) Belli bir konuda fikir üretebilir
7) Ürettiği fikir ile ilgili önemli alt başlıkları belirleyebilir
8) Tümden gelim metodunu kullanır ve karşı görüşleri çürütür
9) Düşüncesini nasıl savunacağını planlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Anlatı, betimleme, tarif ve açıklayıcı paragraf ve makalelerinin ayıredici özellikleri hakkında bilgi verir

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders tanıtımı, tarihsel art alan Başlık seçimi
2) Giriş paragrafı ve türleri
3) Tez Cümlesi ve kapsam daraltıcı unsurlar
4) Önceki haftanın devamı
5) "ben" ve "sen" 3. tekil ve veya çoğul (siz) şahıs zamirlerinin kullanımı, hitap edilen okuyucu, samimiyet, alay, din ve ahlak, vicdan
6) Gelişme paragrafları
7) Çürütme ve tümden gelim, diğer ikna yöntemleri sonuç paragrafı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Giriş paragrafı, Tez Cümlesi ve kapsam daraltıcı unsurlar üzerine genel tekrar
10) Cooperative Essay Writing, Theme, European Union and Turkey
11) Cooperative Essay Writing, Theme, European Union and Turkey
12) Cooperative Essay Writing, Theme, Headscarf Problem in Turkey
13) Cooperative Essay Writing, Theme, Headscarf Problem in Turkey
14) Cooperative Essay Writing, Theme, Headscarf
15) Cooperative Essay Writing, Theme, Headscarf
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Refining Composition Skills, Rhetoric and Grammar (Fifth Edition) Heinle and Heinle, 2001 Regina L. Smalley Mary K. Ruetten Joann Rishel Kozyrev
2-

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Anlatım
5) Anlatım
6) Anlatım
7) Soru-Cevap
8) Soru-Cevap
9) Soru-Cevap
10) Soru-Cevap
11) Soru-Cevap
12) Soru-Cevap
13) Bireysel Çalışma
14) Bireysel Çalışma
15) Bireysel Çalışma
16) Bireysel Çalışma
17) Bireysel Çalışma
18) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte