>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mimarlık Tarihi I ARK203 Zorunlu Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Füsun TÜLEK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İnsanoğlunun yapı yapımında geçirilen evreleri Epi-paleolitik dönemden başlayarak Geç Tunç-Demir Çağ geçiş evresine kadar araştırır.
2) Arkeolojik kazılarda bulunan yapı malzemelerini tanır.
3) Yapı plan türlerinin gelişimini kavrar
4) Çayönü yerleşiminde subasmanı yapım tekniğinin gelişimini inceler.
5) Toplumsal yapı, ticaret ve üretim gibi ekonomik etkinlik ve askeri stratejik nedenlere dayalı yerleşim planlarındaki farklılıkları ayırt eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta
4 Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta   Orta
5 Yüksek Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

İlk yapı uygulamaları ve malzeme; yuvarlak planlı konut - Hallan Çemi; tapınaklar: Nevala Çori ve Göbeklitepe. Çayönü yerleşiminde yuvarlak plandan dörtgene geçiş ve subasmanı gelişim evreleri incelenmektedir. Çatal Höyük, Cafer höyük gibi Neolitik, Kalkolitik dönemler ve Tunç Çağı belli başlı yerleşimleri örneklenerek plan ve mimari anlatılmaktadır. Mezopotamya kültürleri Ubeyd ve Halaf mimari örnekleri, Sümer kent devletleri ve Ziguratları incelenmektedir. Mısır, Hitit, Minos ve Miken mimarileri anlatılmaktadır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Uygulama

1

10%

Ara Sınav

1

80%

Ödev

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte