>

İklim – Kültür İlişkisi Tarihi

Arkeoloji

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İklim – Kültür İlişkisi Tarihi ARK323 Seçmeli Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şengül AYDINGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İklim değişikliğinin tanımı
2) İklim son 2,5 milyon yılda nasıl değişti
3) Son buzul çağından günümüze iklim değişiklikleri
4) İklim nasıl çalışır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Anadolu'da Erken Tunç Çağı

Dersin İçeriği

Bu derste, günümüzden yaklaşık 2,5 milyon yıl önce oluşan iklim değişikliği ile başlayan süreçte insanlığın Afrika kıtasından çıkıp tüm dünyaya dağılması anlatılacak ve son buzul çağının bitişi ile karşılaştığımız ani ve büyük iklimsel değişikliklerin toplumlara ne tür yıkımlar ve değişiklikler getirdiği işlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İklim değişikliği nedir ve hangi neden sonuç ilişkileri ile insan topluluklarını etkiler.
2) İklim nasıl çalışmaktadır ve bunda okyanusların ve okyanus akıntılarının rolleri nelerdir.
3) Güneşteki değişikliklerin, kuyruklu yıldızların, volkanların ve güneşteki değişikliklerin iklim üzerindeki etkileri.
4) İklim Nasıl değişir
5) Son buzul çağının sona ermesi ve etkileri
6) Sıcak dönemin başlaması
7) Ara sınav
8) Yakındoğu'da iklim problemi
9) 8.2 ve 5.2 K iklim değişiklikleri ve sosyal etkileri
10) 4.2 K iklim değişikliği ve sosyal etkileri
11) 3.2 K iklim değişikliği ve sosyal etkisi
12) 5th century AD climate change and the end of the Roman Empire.
13) Orta Çağ'da ılık dönem (ca 950-1250)
14) Küçük Buzul Çağı (15.-19. yy)
15) Günümüzdeki değişikliklerin tartışılması
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Urs Lutterbacher, 2001, International Relations and Global Climate Change
2- Susanne C. Moser, 2009, Climate change: history, challenges, process and future directions

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Benzetim
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte