>

Türk Siyasi Düşünce Tarihi II

Tarih

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Siyasi Düşünce Tarihi II TAR326 Seçmeli Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Funda SELÇUK ŞİRİN
Doç. Dr. Esma TORUN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Osmanlı dönemindeki düşünce akımlarını ve etkilerini müzakere eder.
2) Cumhuriyet dönemindeki düşünce akımlarını, siyasal yaşama etkilerini ve sonuçlarını tartışır.
3) Yeni Osmanlı düşüncesini değerlendirir.
4) Ziya Gökalp'ın görüşlerini tanımlar.
5) Ahmet Ağaoğlu'nun görüşlerini değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Düşünce Tarihi

Dersin İçeriği

Meşrutiyet dönemlerinden cumhuriyete giden süreçte düşün akımlarının öne çıkan isimleri, düşün hareketlerinin toplumsal, kültürel ve sosyal yaşama etkileri ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin konusunun tanıtılması ve içeriğinin anlatılması
2) İlk dönemde işlenen konuların değerlendirilmesi
3) Osmanlıların düşünsel yapısı
4) Osmanlı’nın devlet yapısı
5) Sened-i İttifak
6) Tanzimat Fermanı ve Osmanlı siyasal düşüncesine yansımaları
7) Osmanlı’da siyasal düşüncenin gelişimi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Osmanlı’nın son dönemlerinde düşünce akımları
10) Meşrutiyet düşüncesi ve uygulamaları
11) II. Meşrutiyet döneminde siyasi yapılanma
12) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna etki eden siyasal düşünceler
13) Cumhuriyetin ilk yıllarında aydınlar ve görüşleri
14) Siyasal düşüncenin gelişim süreci ve Siyasal düşüncenin gelişimine etki eden unsurlar
15) Siyasal düşüncenin gelişim süreci ve Siyasal düşüncenin gelişimine etki eden unsurlar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkür Tarihi, Yapı Kredi Yay.,İstanbul 2001 Aykut Kansu, 1908 Devrimi; İletişim Yayınları, İstanbul, 1995.
2- Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma; İstanbul, 1978 Muzaffer Sencer, Türkiye’de Siyasi Partilerin Sosyal Temelleri, İstanbul 1999
3- Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce, 6 Cilt, İstanbul 2000-2006

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte