>

İmparatorluktan Ulusal Devlete II

Tarih

Fen - Edebiyat Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İmparatorluktan Ulusal Devlete II TAR236 Zorunlu Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Funda SELÇUK ŞİRİN
Doç. Dr. Esma TORUN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecini açıklar.
2) ulusal bağımsızlık savaşı dönemini tartışır.
3) Osmanlı son dönemi düşünsel, siyasi ve sosyal yaşamını açıklar.
4) Ulus devlet inşa sürecini değerlendirir.
5) Ulus devlet teorileri ile ilgili kaynakları karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

İmparatorluktan ulus devlete geçiş sürecinin dinamiklerinin, temel özellikleri Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun siyasi ve sosyo-kültürel açıdan değerlendirilme Osmanlı-Türk aydının süreç içindeki yeri ve etkinliğini değerlendirmek. Geçiş süreci ve sonrasındaki gelişmelerin Türk edebiyatına etkileri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Edebiyatta Milli Mücadele
2) Cumhuriyetin İlanı ve sonrasındaki gelişmeler
3) Cumhuriyetin İlanı sonrasındaki siyasal ve kültürel gelişmeler
4) Ulus devlet inşası bağlamında 1923-1930 Yılları arasındaki siyasal ve sosyo-kültürel gelişmelerin analizi
5) Ulus devlet inşası bağlamında 1923-1930 Yılları arasındaki siyasal ve sosyo- kültürel gelişmelerin analizi
6) Ulus devlet inşası bağlamında Türk Ocakları ve Halkevlerinin değerlendirilmesi
7) Cumhuriyet Halk Partisi’nin Tarihine toplu bir bakış
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) C.H.P ve Kemalizm’in Teorileştirilmesi süreci
10) 1930-1940’lı yılların siyasal ve sosyo-kültürel açıdan değerlendirilmesi
11) 1940-1950’li Yılların Siyasal ve Sosyo-kültürel açıdan değerlendirilmesi ve Çok partili siyasal yaşama geçiş
12) 1950-1960’lı yılların Siyasal ve Sosyo-kültürel açıdan değerlendirilmesi
13) 1960-1970’lı yıllar ve Türkiye
14) 1970-1980’li yıllar ve Türkiye
15) 1970'ler -1980'ler ve Türkiye
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Haluk Ülman, I. Dünya Savaşı’na Giden Yol, Ankara 1972 Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul 1973 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, 1961 Mete Tunçay, Türkiye’de Tek Parti Yönetiminin Kurulması, İstanbul 1981
2- Mete Tunçay Türkiye’de Sol Akımlar, İstanbul 1978 Cemil Kocak, Milli Şef Dönemi, İstanbul 1986.
3- Sina Akşin, İstanbul Hükümetleri ve Milli Mücadele, 2 Cilt; İstanbul 1992 Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali, 2 Cilt, İstanbul 1962

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte