>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Balık Biyolojisi BIO325 Seçmeli Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Hamdi AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Balık biyolojisinin önemini tanımlar.
2) Türkiye balık faunasını tanır.
3) Öğrenciler balık sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
4) Öğrenciler Türkiye'deki ekonomik değeri olan balıkları tanır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta
3 Orta Orta Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta
4 Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sistematiğin Temelleri

Dersin İçeriği

Ekonomik değeri olan balıkların populasyon dinamikleri veya stokları üzerinde yapılacak çalışmalar kapsamında; Balıkların avlanması, örneklenmesi ve saklanması, Balıklarda tür ayrımı ve incelenmesi, Yaş ve büyüme çalışmaları, Üreme, göçler, besin ve beslenme alışkanlıkları yumurta, larva ve yavru dönemlerinin tanınması, Yumurta veriminin hesaplanması, Balıklarda markalama ve etiketleme yöntemleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Balık ve Balıkçılık Biyolojisinin Tanımı ve Önemi
2) Balığın tanımı ve taksonomisi
3) Balık morfolojisi
4) İskelet ve kas sistemi, balıklarda hareket
5) Balıklarda sindirim sistemi, beslenme ve büyüme
6) Balıklarda dolaşım ve solunum sistemi
7) Balıklarda boşaltım ve osmoregülasyon
8) Balıklarda üreme
9) Balıklarda sinir sistemi ve duyu organları
10) Balık ekolojisi
11) Balık zoocoğrafyası
12) Çeşitli balık türleri ve özellikleri
13) Çeşitli balık türleri ve özellikleri
14) Çeşitli balık türleri ve özellikleri
15) Çeşitli balık türleri ve özellikleri
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hart, J.B. and Reynolds H.2002. Handbook of Fish Biology and Fisheries. Blackwell Publishing, Volume 1, p. 413
2- Hart, J.B. and Reynolds H.2002. Handbook of Fish Biology and Fisheries. Blackwell Publishing, Volume 2, p. 410
3- Geldiay, R. ve Balık S. 1996. Türkiye Tatlısu Balıkları. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No:16,532 s.
4- Demir, N. 1992. İhtiyoloji. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 3668, 391 s.
5- Çelikkale, M.S. 1986 Balık Biyolojisi. K.T.Ü. Sürmene Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Yayın:1, 387 s.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Ödev

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte