>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Balık Biyolojisi | BIO325 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 3 |
Prof. Dr. Hamdi AYDIN
1) Balık biyolojisinin önemini tanımlar.
2) Türkiye balık faunasını tanır.
3) Öğrenciler balık sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
4) Öğrenciler Türkiye'deki ekonomik değeri olan balıkları tanır
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | |
2 | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | |
3 | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Sistematiğin Temelleri
Ekonomik değeri olan balıkların populasyon dinamikleri veya stokları üzerinde yapılacak çalışmalar kapsamında; Balıkların avlanması, örneklenmesi ve saklanması, Balıklarda tür ayrımı ve incelenmesi, Yaş ve büyüme çalışmaları, Üreme, göçler, besin ve beslenme alışkanlıkları yumurta, larva ve yavru dönemlerinin tanınması, Yumurta veriminin hesaplanması, Balıklarda markalama ve etiketleme yöntemleri
1- Hart, J.B. and Reynolds H.2002. Handbook of Fish Biology and Fisheries. Blackwell Publishing, Volume 1, p. 413
2- Hart, J.B. and Reynolds H.2002. Handbook of Fish Biology and Fisheries. Blackwell Publishing, Volume 2, p. 410
3- Geldiay, R. ve Balık S. 1996. Türkiye Tatlısu Balıkları. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No:16,532 s.
4- Demir, N. 1992. İhtiyoloji. İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 3668, 391 s.
5- Çelikkale, M.S. 1986 Balık Biyolojisi. K.T.Ü. Sürmene Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Yayın:1, 387 s.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte