>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İstatistiksel Kalite Kontrol MEN410 Zorunlu Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Celal ÖZKALE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kalite ve geliştirme yöntemlerini açıklar.
2) Örnekleme yöntemlerini açıklar.
3) Kalite değişkenliğini açıklar. Kontrol halini ayırt eder.
4) Kontrol grafiklerini çizer ve yorumlar.
5) Kabul örneklemesini tanımlar. Tüketici ve üreticiye yararlarını açıklar.
6) Dodge Romig ve MIL-STD-105 sistemlerine göre kabul planı saptar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük
3 Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Yüksek Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük
5 Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
6 Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Deney Tasarımı

Dersin İçeriği

Bu ders, kalite hakkında temel bilgi, tarihsel gelişimi, ilgili olasılık dağılımları, değişkenlik ve kalite geliştirme yöntemleri, kontrol grafikleri ve kabul örneklemesini kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kalite tanımı, kavramı ve tarihçesi. Kalite liderleri ve felsefeleri. Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetimi.
2) Kalite yönetim sistemleri, kalite standartları and CE belgesi.
3) Kalite geliştirme araç ve yöntemleri
4) İstatistiksel kalite kontrol, niteliği, tarihçesi.
5) Permütasyon, kombinasyon, olasılık, olasılık dağılımları
6) Örnekleme ve sayım, Örnekleme yöntemleri
7) Basit tesadüfsel örnekleme, standart hata, güven sınırları, örnek çapının belirlenmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kalite değişkenliği, spesifikasyon sınırları, kontrol sınırları ve kontrol hali, kontrol grafikleri, ortalamalar ve standart sapmalar kontrol grafiği, ortalamalar ve dağılma aralıkları kontrol grafiği
10) P, nP, U, Un veya C kontrol grafikleri
11) Kabul örneklemesi, niteliği, amacı ve önemi, üretici ve tüketici riskleri, kalite geliştirmedeki rolü
12) Kusurlu ve kusura ilişkin tek kabul örneklemesi, plan eğrisi, üreticinin ve tüketicinin risklere karşı korunması
13) Dodge Romig kabul örneklemesi sistemi, MIL-STD-105 A sistemi, tek örnekleme kabul planının saptanması
14) Kusurlu ve kusura ilişkin çift kabul örneklemesi, çift örnekleme plan eğrisi, Dodge Romig çift kabul örneklemesi sistemi, MIL-STD-105 A sistemi ile çift kabul örneklemesi
15) Sürekli değişken tek kabul örneklemesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- N. İşçil, İstatistiksel Kalite Kontrolü, AİTİA Yayınları, 1975.
2- Ş. Gümüşoğlu, İstatistiksel Kalite Kontrolü ve Toplam Kalite Yönetimi Araçları, Beta Yayınları, 2. Bası, 2000.
3- M. Akkurt, Kalite Kontrol, Birsen Yayınevi, 2002.
4- E. L., Grant, R. S., Leavenworth, Statistical Quality Control, McGraw-Hill, 6th edition.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte