>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Stokastik Modeller | MEN316 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 5 |
Dr. Öğr. Üyesi Yıldız ŞAHİN
1) Öğrenciler stokastik süreçler ve markov süreçlerini kavramış olacak
2) Öğrenciler Kesikli zamanlı Markov zincirleri, geçici ve kalıcı durum analizini kavramış olacaktır.
3) Öğrenciler üstel dağılım, sürekli zamanlı doğum-ölüm zincirleri konularını kavramış olacaklardır.
4) Öğrenciler Kuyruk modelleri, Markovyen kuyruklar, Kuyruk Teorisi ve kuyruk yaklaşımlarını kavramış ve yapacak durumda olacaklardır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | ||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | ||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Stokastik Süreçler, Markov Süreçleri, kesikli zamanlı Markov zincirleri, transient ve steady-state analiz, üstel dağılım, sürekli zamanlı doğum-ölüm zincirleri, kuyruk modelleri, Markovian kuyruklar, Kuyruk Teorisi ve kuyruk yaklaşımları.
1- - Winston, W. (2003). Operations Research : Applications and Algorithms, Duxbury Press.
2- - Ross, S. M. (2000). Introduction to Probability Models, Seventh Edition, Academic Press.
3- - Hillier, Frederick S. and Gerald G. Lieberman (1990), Introduction to Stochastic Models in Operations Research, New York: McGraw-Hill Inc.
4- - Taha, H.A. (2002). Operations Research: An Introduction, Prentice Hall.
5- - Hillier, F.S., Lieberman, G.J. (2002). Introduction to Operations Research, McGraw-Hill.
1) Soru-Cevap
2) Alıştırma ve Uygulama
3) Model Yapma
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte