>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tektonik JLJ334 Seçmeli Lisans 3 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aziz ÖZYAVAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Levha tektoniği teorisini değerlendirir.
2) Yeryüzündeki büyük ölçekli dinamikleri inceler.
3) Dünya'nın çekirdek, manto ve kabuk şeklindeki katmanlı yapısını tanımlar.
6) Okyanussal sırtlar, transform faylar ve dalma-batma zonlarını kıyaslar.
8) Farklı türde levha sınırlarını depremlerle ilişkilendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük       Düşük Orta Orta Düşük  
2       Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük     Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük
3       Düşük Orta               Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük
6         Yüksek Düşük Düşük   Düşük     Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Orta  
8       Orta Yüksek     Düşük Yüksek Yüksek   Orta Orta Düşük Orta Orta Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders kıtaların sürüklenmesi hipotezi ve kanıtlari, deniz tabanının yayılması ve paleomanyetizma, uzaklaşan, yaklaşan, ve transform fay levha sınırları, levhaları hareket ettiren güçler, levha tektoniğniyle volkanlarin ve depremlerin korelasyonu konularını kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Levha tektoniğine giriş
2) Dünyanın iç yapısı
3) Levha tektonigi teorisi ve delilleri
4) Kıtasal sürüklenme ve paleomayntizma
5) Deniz tabanı yayılması
6) Uzaklaşan levha sınırları
7) Yaklaşan levha sınırları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Transform fay levha sınırları
10) Sıcak noktalar
11) Levhaları hareket ettiren mekanizmalar
12) Levha tektoniği ve volkanizma
13) Levha tektoniği ve depremler
14) Levha tektonigi ve çevresel değişimler
15) Levha tektonigi ve ekonomik jeoloji
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim elemanının Power Point sunum notları / Lecturer's PP notes
2- Earth, (2008), Edward J. Tarbuck, and Frederic K. Lutgens, 9 th edition, 714 pages
3- This Dynamic Earth (2001), USGS, http://pubs.usgs.gov/publications/text/dynamic.html

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Alıştırma ve Uygulama
2) Laboratuvar/Çalıştay
3) Bireysel Çalışma
4) Problem Çözme
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte