>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Oyun Programlama YZM431 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Yasemin GÜLTEPE
Dr. Öğr. Üyesi İrfan KÖSESOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 3B bilgisayar oyunları ve grafik uygulamaları geliştirmek için uygun yazılım geliştirme araçlarını kullanır ve değerlendirir.
2) Verimli API özelliklerini barındıran 3B sabit fonksiyon çizim hattını kullanan bir 3B uygulamayı tasarlar.
3) API fonksiyonlarını verimli kullanabilmek için bilgisayar oyununun çizim ve benzetim sorunlarını analiz eder.
4) 3B modelleme ve animasyon bilir.
5) Oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük                  
2 Yüksek Yüksek Orta Orta     Orta Düşük Düşük   Orta  
3 Yüksek Yüksek Orta Orta     Yüksek Düşük Düşük   Orta  
4 Yüksek Yüksek Orta Orta   Düşük Orta Düşük Düşük   Orta  
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Oyun programlamaya giriş ve oyun programlamanın tarihi, 3B matematik, 2B ve 3B dönüşümler, 3B modelleme, Karakter modelleme, Oyunda ses, Giriş donanımları, Çıkış donanımları, Oyun motorları, Oyunda yapay zeka, Uygulamalar.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte