>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyun Programlama | YZM431 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 5 |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin GÜLTEPE
Dr. Öğr. Üyesi İrfan KÖSESOY
1) 3B bilgisayar oyunları ve grafik uygulamaları geliştirmek için uygun yazılım geliştirme araçlarını kullanır ve değerlendirir.
2) Verimli API özelliklerini barındıran 3B sabit fonksiyon çizim hattını kullanan bir 3B uygulamayı tasarlar.
3) API fonksiyonlarını verimli kullanabilmek için bilgisayar oyununun çizim ve benzetim sorunlarını analiz eder.
4) 3B modelleme ve animasyon bilir.
5) Oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenebilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Orta | Düşük | |||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |||||
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | |||||
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | ||||
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Oyun programlamaya giriş ve oyun programlamanın tarihi, 3B matematik, 2B ve 3B dönüşümler, 3B modelleme, Karakter modelleme, Oyunda ses, Giriş donanımları, Çıkış donanımları, Oyun motorları, Oyunda yapay zeka, Uygulamalar.
Türkçe
İstenmemekte