>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
Hücre Bilimleri-3 | TIP103 | Zorunlu | Lisans | 1 | 9 |
Prof. Dr. Belgin BAMAÇ
Prof. Dr. Canan BAYDEMİR
Prof. Dr. Meltem Özlen DİLLİOĞLUGİL
Prof. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN
Prof. Dr. Mehmet Doğan GÜLKAÇ
Prof. Dr. Murat KASAP
Prof. Dr. Hale MARAL KIR
Prof. Dr. Murat PEKDEMİR
Prof. Dr. Elif YAKA
Prof. Dr. Yusufhan YAZIR
Prof. Dr. Serkan YILMAZ
Doç. Dr. Aslıhan AKPINAR
Doç. Dr. Sibel BALCİ
Doç. Dr. Fatma Ceyla ERALDEMİR
Doç. Dr. Banu İSKENDER İZGİ
Doç. Dr. Aylin KANLI
Doç. Dr. İbrahim Ulaş ÖZTURAN
Doç. Dr. Elif TATLIDİL YAYLACI
Dr. Öğr. Üyesi Zehra Seda HALBUTOĞULLARI
Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÖZTAŞ
1) Enzimlerin genel özelliklerini, sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını bilir.
2) Vitaminler ve fonksiyonları, membranların yapı taşları ve genel özelliklerini bilir.
3) Karbonhidrat metabolizmasını ve ilişkili bazı hastalıkların biyokimyasal mekanizmalarını tanımlar.
4) Hücre döngüsünü-çoğalmasını, interfaz-mitoz fazlarını, hücre kontrol noktalarının çalışma biçimlerini, bunlara bağlı kanserleşmenin nasıl geliştiğini ve programlanmış hücre ölümünün önemini, apoptosis, otofajinin hücresel yaşamdaki rollerini bilir ve hücre bölünmesinin canlılardaki evrelerini tanımlar.
5) Mendel kalıtımı ve multifaktöryel kalıtımı anlayıp bunlarla semptomlar arasındaki ilişkiyi kurar.
6) Kalıtım modellerinin tıbbi yönden önemini, günümüz tıbbında çeşitli kalıtım modelleri ve soy ağaçlarının kullanımını bilir, sitogenetik yöntemleri tanımlar.
7) Eldeki verilerle analiz yapabilmek için uygun teste karar verir, doğru analizleri yapar, verilerin gösteriminde uygun tablo ve grafikleri uygular.
8) Temel psikoloji ve sosyal psikoloji kavramlarını kullanarak tıp öğrencisi olarak kendini ve çevresini, hekim adayı olarak hasta-hekim ilişkilerini tanımlar.
9) Birey ve grup ilişkileri, gruba uyma davranışları, ben ve öteki kavramları, kişiler arası ilişkilerde çatışmalar ve çözüm yollarını bilir.
10) Mikroskobun bölümlerini tanımlar, kullanır.
11) Hücre ve dokuların mikroskobik özelliklerini açıklar; hücre, doku ve embriyonun gelişimsel özeliklerini bilir.
12) Kardiyak arrestin tanısını koyar ve temel yaşam desteği uygular.
13) Yaralanan hastayı değerlendirir ve ilk müdahalesini uygular.
14) Hücre bölünme mekanizmaları ve ilişkili mekanizmaları bilir, enzim ve koenzimlerin yapısal özellikleri, fonksiyonları ve düzenlenmesiyle ilişkili bilgileri, ATP sentezi ve onun metabolik yollardaki etkisini bilir, hücredeki metabolik yolların bileşenlerini ve reaksiyonlarını tanımlar, deneysel uygulamaları yaparak gerekli beceriyi kazanır.
15) Probleme dayalı öğrenme kapsamında mesleki anlamda faydalı olacak güncel literatür bilgilerini öğrenir.
16) Bilgi teknolojilerini etkin kullanır.
17) Güncel literatürü takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim için gerekli dil yeterliliği kazanır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |||||||||||||
2 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |||||||||||||
3 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |||||||||||||
4 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |||||||||||||
5 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |||||||||||||
6 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | ||||||||||||
7 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | |||||||||||
8 | Yüksek | Orta | Düşük | ||||||||||||||
9 | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | |||||||||||||
10 | Düşük | Orta | Düşük | Orta | |||||||||||||
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||
12 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | ||||||||||||
13 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | ||||||||||||
14 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | ||||||||||||
15 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||
16 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||
17 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Psikiyatri
Enzimlerin genel özelliklerini, sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını bilecek. Hücre döngüsünü-çoğalmasını, interfaz-mitoz fazlarını, hücre kontrol noktalarının çalışma biçimlerini, bunlara bağlı kanserleşmenin nasıl geliştiğini ve programlanmış hücre ölümünün önemini, apoptosis, otofajinin hücresel yaşamdaki rollerini kavrayabilecek ve hücre bölünmesinin canlılardaki evrelerini tanımlayabilecek. Kalıtım modellerinin tıbbi yönden önemini, günümüz tıbbında çeşitli kalıtım modelleri ve soy ağaçlarının kullanımını anlayabilecek, sitogenetik yöntemleri bilecek. Temel psikoloji ve sosyal psikoloji kavramlarını kullanarak tıp öğrencisi olarak kendini ve çevresini, hekim adayı olarak hasta-hekim ilişkilerini tanımlayabilecek. Mikroskobun bölümlerini tanımlayabilecek, kullanabilecek. Kardiyak arrestin tanısını koyabilecek ve temel yaşam desteği uygulayabilecek. Yaralanan hastayı değerlendirip ve ilk müdahalesini uygulayabilecek. Laboratuvar ve pratik beceriler kısa laboratuvar eğitimleriyle kazandırılacaktır. Bu kurulda daha kapsamlı ve daha interaktif katılımlı dersler amaçlanmaktadır. Bu kurulda, tıbbi bilgilerden bağımsız olarak temel ilkyardım prensipleri de işlenecektir. Tıbbi beceri uygulamaları sonunda, dekontaminasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyonun temel prensipleri hakkında bilgi ve steril eldiven giyme ve steril aletlerle uygun şekilde çalışma becerileri kazandırılacaktır.
1- Kazım Özdemir SPSS uygulamalı temel istatistik
2- Tıbbi Biyokimya - Güncellenmiş 5. Baskı
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
60% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte