>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
Toplum Sağlığı ve Etik | TIP307 | Zorunlu | Lisans | 3 | 9 |
Prof. Dr. TUNCAY MÜGE ALVUR
Prof. Dr. Çiğdem ÇAĞLAYAN
Prof. Dr. Filiz Mine ÇİZMECİOĞLU JONES
Prof. Dr. Başar ÇOLAK
Prof. Dr. Nermin ERSOY
Prof. Dr. Semil Selcen GÖÇMEZ
Prof. Dr. Zühal GÜNDOĞDU
Prof. Dr. Bülent KARA
Prof. Dr. Ömer KURTAŞ
Prof. Dr. Selim ÖNCEL
Prof. Dr. Mine ŞEHİRALTI
Prof. Dr. Ayşen UNCUOĞLU
Prof. Dr. Özlem ÜNAL UZUN
Prof. Dr. MELDA YARDIMOĞLU YILMAZ
Doç. Dr. Aslıhan AKPINAR
Doç. Dr. Rahime AYDIN ER
Doç. Dr. Elif TATLIDİL YAYLACI
Doç. Dr. Büşra YAPRAK BAYRAK
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Alp AKER
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GÜLER
1) Öğrenciler, halk sağlığında temel kavramları tanımlar.
2) Öğrenciler, sağlık sistemlerini bilir.
3) Öğrenciler, Türkiye’de birinci basamak ve ikinci basamak sağlık hizmetleri veren kurumları, işleyişlerini tanımlar.
4) Öğrenciler, sosyal hizmet ve sosyal politika kavramlarını bilir.
5) Öğrenciler, toplumdaki dezavantajlı grupları tanıma ve sağlık hizmeti gereksinimlerini tanımlar.
6) Öğrenciler, küresel sağlığı ve toplum sağlığını tehdit eden başlıca sorunları bilir.
7) Öğrenciler, sağlıkta epidemiyolojik araştırma tekniklerini bilir.
8) Öğrenciler, sağlık hizmetlerinde ayrımcılığın önlenmesi konusunda tutum sergiler.
9) Öğrenciler, sağlık hizmetlerinde ve toplumun sağlık sorunlarında savunuculuk yapar.
10) Öğrenciler, sağlık sorunlarını ve hastalıkların oluşumundaki nedenleri tanımlar.
11) Öğrenciler, sağlık sorunları ve hastalıkların oluşumundaki temel nedenin, ara ve son nedenin de belirleyicisi olduğunu bilir.
12) Öğrenciler bir bölgede öncelikli toplum sağlığı sorunlarını belirler, bu sorunların çözu?lebilmesi için gereken yaklaşımı geliştirir.
13) Öğrenciler; gu?nu?mu?z tıbbının etik sorunları anlayarak tıp etiğinin temel ilke ve kurallarını kullanarak etik sorunları analiz eder.
14) Öğrenciler, etik duyarlılık geliştirme, tıbbi araştırmaların yu?ksek etik standartlara uygunluğunu kavrama becerisi kazanır.
15) Öğrenciler, birinci basamakta adli tıp hizmetlerini bilir.
16) Öğrenciler, koruyucu hekimlik ve çocuk sağlığını bilir.
17) Öğrenciler, süreğen ruhsal hastalıklarda iyileştirim yöntemlerini bilir.
18) Öğrenciler, koruyucu hekimlik ve enfeksiyon hastalıklarını bilir.
19) Öğrenciler, birinci basamakta aile hekimliğinin rolünü bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | |||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | |||||
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
5 | |||||||||||||||||
6 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | ||||
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
9 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | ||||
10 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
12 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
13 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
14 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
15 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | ||||||||||
16 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |||||
17 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | ||||||
18 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | |||
19 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Tıbbi Etik, Aile hekimliği
Halk sağlığında temel kavramlar; toplumdaki sağlık sorunlarının saptanması ve çözümlenmesinde halk sağlığı bakış açısı, Türkiye’de sağlık sisteminin yapısı ve işleyişi; Koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinde etiğe uygunluğun değerlendirebilmesi, karşılaşılan etik sorunların fark edebilmesi ve çözüm üretebilmesi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
60% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte