>

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı

Tıp

Tıp Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı AKTS Kredisi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Stajı TIP401 Zorunlu Lisans 4 12

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Metin AYDOĞAN
Prof. Dr. Abdulkadir BABAOĞLU
Prof. Dr. Kenan BEK
Prof. Dr. Filiz Mine ÇİZMECİOĞLU JONES
Prof. Dr. Zühal GÜNDOĞDU
Prof. Dr. Ayla GÜNLEMEZ
Prof. Dr. Bülent KARA
Prof. Dr. Selim ÖNCEL
Prof. Dr. Nazan SARPER
Prof. Dr. Ayşen UNCUOĞLU
Prof. Dr. Özlem ÜNAL UZUN
Prof. Dr. Emine ZENGİN
Doç. Dr. Eviç Zeynep AKGÜN
Doç. Dr. Sema AYLAN GELEN
Doç. Dr. Uğur DEMİRSOY
Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
Doç. Dr. Işıl ESER ŞİMŞEK
Doç. Dr. Hafize Emine SÖNMEZ
Doç. Dr. Ayşe Filiz YETİMAKMAN ERDOĞAN
Dr. Öğr. Üyesi Özge SERÇE PEHLEVAN
Arş. Gör. Dr. Mehmet Baha AYTAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Aile ile duyarlı iletişim kurabilir.
2) Öykü almasını bilir.
3) Tüm sistemlerin fizik muayenesini uygular.
4) Öykü ve muayene bulgularını kayder.
5) Vizitte hasta sunar.
6) Hasta İzlemi yapar.
7) Sorunları tanıyarak önemine göre sıralar ve kaydeder.
8) Ön tanıya / tanılara varır.
9) Laboratuvar verilerini bilinçli bir sırada ister ve değerlendirir.
10) Tedavi planlar, tedavinin yararını değerlendirir ve izler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Düşük          
2   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
3   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
4   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
5   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
6   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
7   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
8   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
9   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            
10   Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Biyokimya Mikrobiyoloji Radyoloji

Dersin İçeriği

Aile ile duyarlı iletişim kurabilmek Öykü alabilmek Tüm sistemlerin fizik muayenesini yapabilmek Öykü ve muayene bulgularını kaydetmek Vizitte hasta sunabilmek Hasta İzlemi yapabilmek Soruna yönelik yaklaşım yapabilmek Sorunları tanıma ve önemine göre sıralayabilmek, kaydetmeyi yapabilmek Ön tanıya / tanılara varabilmek Laboratuvar verilerini bilinçli bir sırada isteme ve değerlendirme Tedavi planlama, tedavinin yararını değerlendirme ve izleme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pediatri stajının tanıtımı, çocuk hekimliğinde öykü alma ve dosya düzeni, çocuklarda temel ve ileri yaşam desteği, senkop ve göğüs ağrısı, dolaşım yetmezliği ve şok, deri ve kas iskelet sistemi muayenesi, lenfadenopatiler, kulak burun ve boğaz muayenesi, ailevi Akdeniz ateşi, juvenil idiopatik artrit, dolaşım sistemi muayenesi, merkezi sinir sistemi enfeksiyonları, döküntülü hastalıklar, akut tonsilofarenjit, solunum sistemi muayenesi
2) Vaskülitler, yenidoğan canlandırması, karın muayenesi, büyümenin değerlendirilmesi ve puberte muayenesi, çocuk hekimliğinde sık görülen belirtilere yaklaşım, astım, cinsiyet gelişim bozuklukları, konjenital adrenal hiperplazi, diyabetik ketoasidoz, sinir sistemi muayenesi, nöromotor gelişimin değerlendirilmesi, otit, sinuzit
3) Yenidoğanın metabolik sorunları, yenidoğan bakımı ve tarama testleri, ateşli çocuğa yaklaşım, yenidoğan muayenesi, yenidoğan ve prematurenin fizyolojik özellikleri, prematürlik ve intrauterin büyüme geriliği, alerjik rinit, atopik dermatit, ürtiker, anjioödem, anafilaksi, idrar yolu enfeksiyonu, nutrisyonel anemiler, hemolitik anemiler, çocuklarda sepsis ve septik şok, çocuklarda akut ishal, epilepsi tanımı ve sınıflamaması, epilepsi tanı ve tedavisi
4) Hipertansiyon, akut böbrek yetersizliği, kolajen doku hastalıkları, doğuştan kalp hastalıkları, siyanozsuz doğuştan kalp hastalıkları, olgu örnekleri ile anemiler, metabolik hastalıklarda tedavi yöntemleri, zehirlenmeler, çocuk hekimliğinde bilgiye ulaşma ve kanıta dayalı tıp, çocuklarda elektrokardiyografi değerlendirilmesi ve aritmi
5) Tıbbi girişimin endikasyonları, hastanın tercihleri, yaşam kalitesi ve çevresel etkenler, kan ve kan bileşenleri transfüzyonu, kan gazları, febril nöbetler, paroksismal hastalıklar, sık görülen nörolojik sorunlar, aşılar ve bağışıklama, akut romatizmal ateş, perinatal asfiksi, yenidoğan sepsisi ve menenjiti, metabolik hastalıklarda fizyopatoloji ve tanı yöntemleri, yenidoğan solunum sıkıntısı, yenidoğan sarılığı
6) Kanserli çocuğa yaklaşım, kanserli çocukta tedavi, kanamalı hastada tanı ve tedavi, humoral immun yetersizlik, çocukluk çağında tekrarlayan akciğer hastalıkları, diyabetus insipitus ve tubulopatiler, trombositopeniler, çocukluk çağında sık görülen hastalık belirtilerine yaklaşım,
7) Pnömoniler, nefrotik sendrom, genetikte temel kavramalar, olguya dayalı klinik akıl yürütme
8) Raşitizm, tiroid hastalıkları, akut karaciğer hastalıkları, kronik karaciğer hastalıkları, kemik iliği yetersizlikleri, nörometabolik hastalıklar, miyokardit, kardiyomiyopati, endokardit, perikardit, lösemiler, anne sütü be bebek beslenmesi, sıvı elektrolit tedavisi, asit baz bozukluklar, konjestif kalp yetmezliği, çocuk sağlığı izlemi, erken ve geç puberte, çocuklarda süregen ishal, mide yemek borusu reflüsü, peptik hastalık ve gastrointestinal kanama, parazitozlar, nöromüsküler hastalıklar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Örnek Olay
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Uygulama Notunun Başarıya Oranı

5

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte